Ingezonden persbericht
China in beeld bij Nederland 2
Onder de noemer 'Made in China' brengt Nederland 2 voor en tijdens de Olympische Spelen films, documentaires, reportages en series.
Deze programma's staan geheel in het teken van China. Kijkers krijgen vanaf zaterdag 5 juli een voorproefje op de uitgebreide programmering met de BBC documentaireserie Wild China (EO), gevolgd door Paul Rosenmöller in... China (IKON). Hierin reist de presentator door China en laat hij onbekende kanten van het land en zijn mensen zien.
Programmering 'Made in China'
In de eerste week (11 tot en met 15 augustus) van de Olympische Spelen brengt Nederland 2 met TV CHINA (VPRO) een beeld van het leven van de Chinezen, aan de hand van hun televisieprogramma's. In vijf afleveringen geven vijf verschillende gasten hun visie op basis van fragmenten uit Chinese soaps, reality tv, documentaires en game-shows.
De hele maand augustus worden op Nederland 2 Chinese of in China gesitueerde films uitgezonden. Deze films zijn: Seven Years in Tibet (NPS), Unknown Pleasure (NPS) House of flying Daggers (NPS), Mongolian Ping Pong (NPS), Together (NPS), Happy Times (NPS) en Road to Beijing (VPRO).
Ook brengt Nederland documentaires die zich afspelen in China en ingaan op de problematiek van het land. Documentaires die worden uitgezonden zijn: Het Olympisch vogelnest van Herzog & de Meuron (NPS), Mao a Chinese Tale (VPRO), Unforbidden City (VPRO), Een oude vriend van het Chinese volk (VPRO), The Biggest Restaurant (VPRO), Please vote for me (VPRO, VARA, NPS, RVU), China Blue (VPRO), China's stolen Children (VPRO), Circus School (VPRO), Up the Yangtze (BOS) en De Olympische Vlam onder Vuur (BOS).
Campagne Nederland 2
Voorafgaand aan en tijdens 'Made in China' zal Nederland 2 uitgebreid campagne voeren op televisie, internet, in landelijke dagbladen en magazines. De campagne is onderdeel van een aanpak om het profiel van Nederland 2 te versterken. Daartoe worden kenmerkende onderdelen uit de programmering van Nederland 2 uitgelicht en bij een brede groep onder de aandacht gebracht.