Ingezonden persbericht
Datum: Amsterdam, 23 mei 2008
Grote Reclame Namen op eerste editie Café du Cyber in Cannes
Op donderdag 19 juni organiseert ilse media tijdens het Internationale Reclamefestival in Cannes het Café du Cyber. Aan deze eerste editie van de discussiebijeenkomst over de creativiteit van de inzendingen uit de categorie 'Cyber', doen grote namen uit de online reclamewereld mee.
In het panel onder leiding van Astrid Prummel (Adformatie) nemen zitting: het Nederlands jurylid in de categorie Cyber Martijn Sengers (Euro RSCG 4D), Jeroen de Bakker (2008), Dagan Cohen (Lowe & Draftfcb) en Mervyn ten Dam (Achtung!).
Joris van Heukelom, CEO ilse media: "De Cyber Lions zijn een relatief jonge categorie binnen de jaarlijkse hoogmis der creativiteit. De reclame industrie heeft zich lang star en gesloten gedragen ten opzichte van alles wat niet over klassieke media ging. Dat we op deze manier innovatie binnen het reclamevak kunnen stimuleren is mijn inziens zinvol."
Martijn Sengers, Nederlands jurylid in de categorie Cyber over het Café du Cyber: "Ik vind het een geweldig initiatief. Om online kan niemand meer heen. Ik kijk uit naar een inspirerende en stevige discussie met vakgenoten over de kwaliteit van het werk en over de vraag waar we als Nederland staan in internationaal perspectief."
Het Café du Cyber is een initiatief van ilse media in samenwerking met Sanoma Uitgevers, Sanoma Men's Magazines, Adformatie en Jonge Honden. In het Café du Cyber gaan Nederlandse en Vlaamse afgevaardigden in debat over de inzendingen uit de categorie 'Cyber'. Café du Cyber is de spin-off van het Café du Print, dat voor het negende jaar door Sanoma Uitgevers in Cannes wordt georganiseerd.
Café du Cyber: donderdag 19 juni om 14.00, Palais Stéphanie (het voormalige Noga Hilton hotel).
VOOR DE REDACTIE
Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 150 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca 79 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers, de Jonge Gezinnen sites en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Het hele ilse media netwerk heeft per maand ruim negenhonderd miljoen pageviews.
Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2007 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 539,8 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen heeft Sanoma Uitgevers bijna 2000 medewerkers. Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.
Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl
Ingezonden persbericht