Waterschap Groot Salland

Groot Salland wint award klanttevredenheidonderzoek

Laatste wijziging: 19 juni 2008

Het Waterschap Groot Salland heeft een award gewonnen voor de ontwikkeling van klanttevredenheidsonderzoek. De award is uitgereikt door Frank van Delft, directeur van het Managementinstituut Nederland (MIN).

Volgens de jury van het MIN is de wijze van digitaal onderzoek van het Waterschap Groot Salland, waarbij processen worden gekoppeld aan doelgroepen in een integrale aanpak, volstrekt nieuw. Het waterschap heeft volgens haar in de aanloop van haar onderzoek goed nagedacht welke informatie ze wil verzamelen over welke doelgroep. Door deze gestructureerde aanpak is het waterschap ook in de toekomst eenvoudig in staat om mogelijke andere thema's te bevragen en nieuwe doelgroepen toe te voegen.

Reactie waterschap
Klanttevredenheidsonderzoek voert het waterschap uit om de kwaliteit van dienstverlening op verschillende taakgebieden te kunnen verbeteren. Voor het waterschap is de award een goede stimulans om aan de slag te gaan met eventuele verbetersuggesties van haar klanten. De eerste resultaten zijn in september bekend.

Uitnodiging
Waterschap Groot Salland heeft in de tweede week van juni 8.000 klanten in haar werkgebied een uitnodigingsbrief gestuurd voor deelname aan het klanttevredenheidsonderzoek. Inmiddels heeft een groot aantal klanten de digitale vragenlijst ingevuld. Het waterschap roept de mensen die nog niet hebben deelgenomen aan het onderzoek, maar die wel een uitnodiging hebben ontvangen, op om de digitale vragenlijst alsnog in te vullen.

Waterschap Groot Salland | Dr. van Thienenweg 1 | Postbus 60 | 8000 AB Zwolle | t (038) 455 72 00 | info@wgs.nl