Opel Agila-campagne en CNG-actie winnen Auto 2008 Innovatieprijzen
(6/19/2008)
Op woensdag 18 juni werden voor het tweede jaar op rij de Auto 2008
Innovatieprijzen uitgereikt. De verkiezing is door het autoblad
AutoWeek in het leven geroepen om automerken te eren, die zich met
innovatieve oplossingen weten te onderscheiden van de concurrentie.
Alle autoâs en campagnes die tussen mei 2007 en mei 2008 werden
geïntroduceerd, kwamen in aanmerking voor een van de tien Auto 2008
Innovatieprijzen. En Opel viel in de prijzen. Tweemaal zelfs.
âWij zijn zeer verheugd met beide innovatieprijzen, omdat deze een
erkenning zijn voor onze vooruitstrevende aanpak en onze vernieuwende
marktcommunicatieâ, aldus Stephan Hinneman, Marketing Manager voor
Opel in Nederland. âLeidraad hierbij is om continu te zoeken naar
nieuwe communicatiemogelijkheden en -activiteiten om in contact te
komen met bestaande en nieuwe klanten.â
In de categorie Alternatieve brandstoffen werd de Opel Zafira CNG tot
winnaar uitgeroepen. De jury waardeert dat Opel niet wacht tot de
overheid aardgas als alternatieve brandstof gaat ondersteunen, maar
het heft in eigen hand neemt. Het doorslaggevende argument voor de
winst was het feit dat Opel aan de eerste vijftig kopers van een
Zafira CNG en aan vijftig Opel-dealers een thuisvulinstallatie cadeau
gaf. âHet netwerk in Nederland zal pas in 2011 in totaal 250 stations
tellen, dus tot die tijd is de thuisvulinstallatie van Opel een erg
slimme en bijzondere doeltreffende oplossing. (â¦) Een gedachte die
andere aanbieders tot actie zou moeten aansporenâ, aldus het
juryrapport.
âIJzersterke winnaarâ
Bij het beoordelen van 55 modellanceringen in de afgelopen veertien
maanden raakte de vijfkoppige vakjury marketing overtuigd van de
doordachte, doelgerichte en creatieve aanpak van de Agila-introductie,
zo werd omschreven. Het juryrapport meldt: âDaarbij is ook het nodige
lef getoond, onder meer door vrouwen (de âAgilistaâ) als primaire
doelgroep te benoemen. (â¦) De campagne âFlex in the cityâ was
origineel en gedegen tegelijk. Wie herinnert zich niet het beeld van
de autoneus in een damesschoen? Er is veel contact gemaakt met
potentiële kopers, waarbij vele vormen van communicatie zijn ingezet.
De verkoop van een gelimiteerd aantal Agilaâs via het internet was
origineel en werd voorafgegaan door een goed uitgevoerd
marktonderzoek, dat de inzet van de nieuwe media ondersteunde.â
AutoRai