Sanoma Uitgevers


Jonge Gezinnen koopt Babygids

---

19.06.08

Deze gratis regionale pocketgids voor aanstaande moeders en gezinnen met jonge kinderen wordt uitgegeven door uitgeverij Mediadam.

De aankoop van Babygids past binnen de strategie van Jonge Gezinnen en Sanoma om consumenten zoveel mogelijk van dienst te zijn binnen specifieke interessegebieden zoals Parenting, Food, Home en Automotive. Jonge Gezinnen heeft al landelijke tijdschriften, events en sites voor Parenting in haar portfolio, waaronder Ouders van Nu, Jonge Gezinnen Beurs en de recent gelanceerde Kek Mama.

Babygids wordt jaarlijks in een oplage van 100.000 verspreid via 300 verloskundige praktijken met twaalf verschillende provinciale uitgaven. Henk Roelofs, CEO van Jonge Gezinnen is blij met de aankoop: Babygids is een uitstekende aanvulling op het bestaande portfolio van Jonge Gezinnen. Met deze aankoop, de distributie via verloskundige praktijken en het regionale karakter komen we nog dichter bij onze doelgroep.

Robbert-Jan Driessen, directeur van Mediadam, is ook verheugd met de verkoop: Met de overname door Jonge Gezinnen denken wij de kwaliteit en continuïteit van de Babygids te kunnen waarborgen.

Mediadam ontwikkelt de editie van 2009 in samenwerking met Jonge Gezinnen. Vanaf 2010 maakt Jonge Gezinnen de gids geheel zelfstandig. De aankoop heeft geen personele gevolgen bij uitgeverij Mediadam.