Sanoma Uitgevers
Jonge Gezinnen koopt Babygids
---
19.06.08
Deze gratis regionale pocketgids voor aanstaande moeders en gezinnen
met jonge kinderen wordt uitgegeven door uitgeverij Mediadam.
De aankoop van Babygids past binnen de strategie van Jonge Gezinnen en
Sanoma om consumenten zoveel mogelijk van dienst te zijn binnen
specifieke interessegebieden zoals Parenting, Food, Home en
Automotive. Jonge Gezinnen heeft al landelijke tijdschriften, events
en sites voor Parenting in haar portfolio, waaronder Ouders van Nu,
Jonge Gezinnen Beurs en de recent gelanceerde Kek Mama.
Babygids wordt jaarlijks in een oplage van 100.000 verspreid via 300
verloskundige praktijken met twaalf verschillende provinciale
uitgaven. Henk Roelofs, CEO van Jonge Gezinnen is blij met de aankoop:
Babygids is een uitstekende aanvulling op het bestaande portfolio van
Jonge Gezinnen. Met deze aankoop, de distributie via verloskundige
praktijken en het regionale karakter komen we nog dichter bij onze
doelgroep.
Robbert-Jan Driessen, directeur van Mediadam, is ook verheugd met de
verkoop: Met de overname door Jonge Gezinnen denken wij de kwaliteit
en continuïteit van de Babygids te kunnen waarborgen.
Mediadam ontwikkelt de editie van 2009 in samenwerking met Jonge
Gezinnen. Vanaf 2010 maakt Jonge Gezinnen de gids geheel zelfstandig.
De aankoop heeft geen personele gevolgen bij uitgeverij Mediadam.