RTL Group

RTL Nederland zet MyGimmy in voor interactieve media

MyGimmy breidt landelijk interactieve reclameplatform uit

RTL Nederland gaat myGimmy inzetten voor interactieve reclame. myGimmy is een mobiele dienst waarmee consumenten direct kunnen reageren op commercials, om zo bijvoorbeeld kortingscoupons, brochures, proefritten of samples aanvragen. Met myGimmy biedt RTL Nederland haar adverteerders een extra service, om rechtstreeks contact met hun doelgroep mogelijk te maken en leads te genereren.

myGimmy kan eenvoudig worden toegepast op reeds bestaande campagnes. myGimmy-aanbiedingen zijn voor consumenten te herkennen aan het myGimmy-icoon in de commercial. De dienst en dit beeldmerk worden via een promotiecampagne op de RTL-zenders uitgelegd aan de consument. Door deze campagne en door het continue gebruik van het icoon in diverse campagnes over verschillende zenders, neemt de herkenbaarheid van myGimmy toe.

Met myGimmy vergroot RTL Nederland de effectiviteit van interactief adverteren, licht Michel van der Voort, Directeur Marketing Verkoop van RTL Nederland, toe. In myGimmy zien wij een innovatief mobiel responsemedium dat het belang van onze kijkers voorop stelt en dat prima inzetbaar is binnen de strategie van RTL Nederland.

Thijs Bijleveld, directeur myGimmy: Door samenwerking met RTL maakt myGimmy haar belofte waar om hét landelijke interactieve platform te worden. myGimmy maakt nu al zeven nationale TV-zenders op uniforme en generieke wijze interactief. Wanneer de blauwe i in beeld verschijnt, kunnen consumenten op gemakkelijke en veilige wijze, zonder extra kosten en zonder spam reageren op reclames op landelijke TV.

Over RTL Nederland
RTL Nederland is een trendsettend multimediabedrijf met een leidende positie in de Nederlandse consumenten- en adverteerdersmarkt. Tot RTL Nederland behoren de tv-zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8, het station Radio 538 en de websites van RTL.nl. Deze media amuseren en informeren zeven dagen per week, 24 uur per dag, vele kijkers en luisteraars. Herkenbare programmas zijn bijvoorbeeld het RTL Nieuws, RTL Boulevard en Goede Tijden, Slechte Tijden. RTL Nederland kenmerkt zich door professionaliteit, creativiteit en passie voor het vervullen van de wensen van haar klanten: adverteerders, kijkers en gebruikers van interactieve media.

Over MEiTV en myGimmy®
Moederbedrijf MEiTV heeft onder de naam myGimmy een interactief responseplatform ontwikkeld dat interactieve media (TV, radio, print en outdoor-reclame) voor adverteerders en mediabedrijven mogelijk maakt met gebruik van de mobiele telefoon. myGimmy richt zich rechtstreeks tot de consument met een mobiele responsedienst die de consument in staat stelt gratis, op eigen initiatief en zonder spam te reageren op interactieve boodschappen.

Adverteerders vragen consumenten vaak om een vervolg- of responsactie te ondernemen. De consument ziet echter door de bomen het bos niet meer. myGimmy biedt de oplossing door een dienst te ontwikkelen die het mogelijk maakt op interactieve boodschappen op Nederland 1, 2 en 3 en op RTL 4, 5, 7 en 8 altijd op dezelfde manier te reageren. De herkenbaarheid van interactieve campagnes wordt zo vergroot en daarmee ook de respons. Adverteerders kunnen snel en relatief goedkoop hun bestaande campagnes interactief uitzenden waarbij iedere TV-kijker altijd via de mobiele telefoon kan reageren. De adverteerder ontvangt directe leads voor verdere opvolging. Voor de exploitatie van myGimmy gaat MEiTV samenwerkingen aan met media-exploitanten die myGimmy als interactieve dienst aanbieden aan hun adverteerders. myGimmy kan zowel regionale omroepen zoals RTV Rijnmond en RTV Noord-Holland als landelijke TV-exploitanten zoals Ster en RTL tot haar klanten rekenen. Daarnaast is MEiTV recent een samenwerking aangegaan met Ericsson. MEiTV is in 2005 opgericht en is gevestigd in Capelle aan den IJssel. Aanmelden en meer informatie: sms MG naar 4411 of bezoek: www.myGimmy.com

myGimmy is een initiatief van MEiTV Holding BV. Meer informatie: www.me-itv.com.

---

Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Michel van der Voort, Directeur Marketing Verkoop van RTL Nederland via 035 711 39 22 of michel.van.der.voort@rtl.nl, of Thijs Bijleveld, directeur van MEiTV Holding BV | myGimmy via 010 - 447 33 77 of thijs.bijleveld@mygimmy.com.

Beeldmateriaal kunt u aanvragen via: info@myGimmy.com.