RTL Nederland zet MyGimmy in voor interactieve media
MyGimmy breidt landelijk interactieve reclameplatform uit
RTL Nederland gaat myGimmy inzetten voor interactieve reclame. myGimmy
is een mobiele dienst waarmee consumenten direct kunnen reageren op
commercials, om zo bijvoorbeeld kortingscoupons, brochures,
proefritten of samples aanvragen. Met myGimmy biedt RTL Nederland haar
adverteerders een extra service, om rechtstreeks contact met hun
doelgroep mogelijk te maken en leads te genereren.
myGimmy kan eenvoudig worden toegepast op reeds bestaande campagnes.
myGimmy-aanbiedingen zijn voor consumenten te herkennen aan het
myGimmy-icoon in de commercial. De dienst en dit beeldmerk worden via
een promotiecampagne op de RTL-zenders uitgelegd aan de consument.
Door deze campagne en door het continue gebruik van het icoon in
diverse campagnes over verschillende zenders, neemt de herkenbaarheid
van myGimmy toe.
Met myGimmy vergroot RTL Nederland de effectiviteit van interactief
adverteren, licht Michel van der Voort, Directeur Marketing Verkoop
van RTL Nederland, toe. In myGimmy zien wij een innovatief mobiel
responsemedium dat het belang van onze kijkers voorop stelt en dat
prima inzetbaar is binnen de strategie van RTL Nederland.
Thijs Bijleveld, directeur myGimmy: Door samenwerking met RTL maakt
myGimmy haar belofte waar om hét landelijke interactieve platform te
worden. myGimmy maakt nu al zeven nationale TV-zenders op uniforme en
generieke wijze interactief. Wanneer de blauwe i in beeld verschijnt,
kunnen consumenten op gemakkelijke en veilige wijze, zonder extra
kosten en zonder spam reageren op reclames op landelijke TV.
Over RTL Nederland
RTL Nederland is een trendsettend multimediabedrijf met een leidende
positie in de Nederlandse consumenten- en adverteerdersmarkt. Tot RTL
Nederland behoren de tv-zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8, het
station Radio 538 en de websites van RTL.nl. Deze media amuseren en
informeren zeven dagen per week, 24 uur per dag, vele kijkers en
luisteraars. Herkenbare programmas zijn bijvoorbeeld het RTL Nieuws,
RTL Boulevard en Goede Tijden, Slechte Tijden. RTL Nederland kenmerkt
zich door professionaliteit, creativiteit en passie voor het vervullen
van de wensen van haar klanten: adverteerders, kijkers en gebruikers
van interactieve media.
Over MEiTV en myGimmy®
Moederbedrijf MEiTV heeft onder de naam myGimmy een interactief
responseplatform ontwikkeld dat interactieve media (TV, radio, print
en outdoor-reclame) voor adverteerders en mediabedrijven mogelijk
maakt met gebruik van de mobiele telefoon. myGimmy richt zich
rechtstreeks tot de consument met een mobiele responsedienst die de
consument in staat stelt gratis, op eigen initiatief en zonder spam te
reageren op interactieve boodschappen.
Adverteerders vragen consumenten vaak om een vervolg- of responsactie
te ondernemen. De consument ziet echter door de bomen het bos niet
meer. myGimmy biedt de oplossing door een dienst te ontwikkelen die
het mogelijk maakt op interactieve boodschappen op Nederland 1, 2 en 3
en op RTL 4, 5, 7 en 8 altijd op dezelfde manier te reageren. De
herkenbaarheid van interactieve campagnes wordt zo vergroot en daarmee
ook de respons. Adverteerders kunnen snel en relatief goedkoop hun
bestaande campagnes interactief uitzenden waarbij iedere TV-kijker
altijd via de mobiele telefoon kan reageren. De adverteerder ontvangt
directe leads voor verdere opvolging. Voor de exploitatie van myGimmy
gaat MEiTV samenwerkingen aan met media-exploitanten die myGimmy als
interactieve dienst aanbieden aan hun adverteerders. myGimmy kan zowel
regionale omroepen zoals RTV Rijnmond en RTV Noord-Holland als
landelijke TV-exploitanten zoals Ster en RTL tot haar klanten rekenen.
Daarnaast is MEiTV recent een samenwerking aangegaan met Ericsson.
MEiTV is in 2005 opgericht en is gevestigd in Capelle aan den IJssel.
Aanmelden en meer informatie: sms MG naar 4411 of bezoek:
www.myGimmy.com
myGimmy is een initiatief van MEiTV Holding BV. Meer informatie:
www.me-itv.com.
---
Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Michel van der Voort, Directeur Marketing Verkoop van RTL Nederland
via 035 711 39 22 of michel.van.der.voort@rtl.nl, of Thijs Bijleveld,
directeur van MEiTV Holding BV | myGimmy via 010 - 447 33 77 of
thijs.bijleveld@mygimmy.com.
Beeldmateriaal kunt u aanvragen via: info@myGimmy.com.
RTL Group