Gemeente Achtkarspelen
Klantverwijssysteem voor gemeente Achtkarspelen
De gemeente Achtkarspelen heeft vanaf 19 juni een klantverwijssysteem.
Het systeem is aangeschaft om de gemeentelijke dienstverlening verder
te optimaliseren.
Via het klantverwijssysteem meldt elke klant zich bij de receptionist.
De klant meldt bij de receptionist waarvoor hij of zij komt en krijgt
een bonnetje mee waarop onder meer de aankomsttijd vermeld staat.
Alle klanten nemen plaats in de wachtruimte in de leeszaal. De
medewerker van die klant moet helpen krijgt op zijn werkplek een
pop-up op het beeldscherm dat er iemand in de wachtruimte zit.
Vervolgens wordt de klant via de pc vanr de medewerker opgeroepen. Op
een groot plasmascherm in de wachtruimte verschijnt met een geluidje
het nummer van de klant die aan de beurt is.
Klanten worden door de receptionist naar de betreffende afdeling
gebracht, daarheen verwezen of opgehaald door de medewerker. Deze
medewerker neemt vervolgens als de klant aan de beurt is het bonnetje
in ontvangst. Ondertussen is op de pc van de medewerker te zien of de
klant langer dan 15 minuten heeft moeten wachten en eventueel recht
heeft op een Irischeque.
Het oproepscherm in de leeszaal heeft meer mogelijkheden dan alleen
het tonen van volgnummers. Via de RSS-functie verschijnt onderin beeld
in een bewegende balk actuele informatie van o.a. Omrop Fryslân.
Daarnaast kunnen we op het grote scherm informatie van de gemeente
tonen, zoals onze servicenormen, (gewijzigde) openingstijden, maar ook
actueel nieuws van de gemeente.