Achmea: leaserijders in de trein

19/06/2008 11:40

Achmea Holding

Verzekeraar is zich bewust van klimaatprobleem

Alle Achmea-medewerkers die in een leaseauto rijden krijgen vanaf vandaag een NS Business Card. Als grote maatschappelijke dienstverlener vindt Achmea het haar verantwoordelijkheid om waar mogelijk een bijdrage te leveren aan een gezonder milieu. Terugdringen van CO2- uitstoot is een concreet voorbeeld waar we allemaal aan kunnen meewerken. Onder andere door wat vaker het openbaar vervoer te kiezen en de auto te laten staan. De NS Business Card moet dat bevorderen.

Het aantal files in Nederland neemt toe. En ook het aantal opmerkingen dat Achmea ontvangt van medewerkers over de bereikbaarheid van klanten en collega's. In de vorm van de NS Business Card is nu een oplossing gevonden om mensen uít de (lease)auto en ín het openbaar vervoer te krijgen.

Achmea biedt de card aan via Wagenplan, een joint venture tussen Achmea en Athlon Car Lease Nederland B.V. De NS Business Card biedt de houders de mogelijkheid om hun leaseauto te laten staan en naar hun doel te reizen per openbaar vervoer. Zo ontstaat een combinatie tussen lease en openbaar vervoer waarbij de reiziger steeds de best passende mogelijkheid kan kiezen en dus files kan vermijden. De kilometerkosten van de card zijn gelijk aan de variabele kosten van de leaseauto, waardoor invoering van de card kostenneutraal kan gebeuren.

De NS verstrekt via Wagenplan aan alle 2800 leaserijders van Achmea een

NS Business Card. Hiermee kan men op rekening van Achmea reizen met trein, taxi, treintaxi, OV-fiets en parkeren bij Q-park. Het boeken van de reis gaat via internet of telefoon. Alle facturen worden naar Wagenplan gestuurd. Doorbelasting vindt plaats op een verzamelfactuur (dus lease én card-kosten) van Wagenplan. Voor Achmea betekent dit gemak en geen extra administratie.

De eerste NS Business Card wordt vandaag in Zeist door Tim Wille, commercieel manager NS Business Services, uitgereikt aan Hans van den Brink, directeur Group Human Resources van Achmea. Van den Brink: "De card zoals Achmea die nu ter beschikking stelt aan haar leaserijders past perfect in onze MVO-gedachte en ons toonaangevend werkgeverschap. We willen niet alleen wakker liggen van het klimaat, we willen er ook iets aan doen."

Om het reizen per openbaar vervoer nog aantrekkelijker te maken voor zakelijke reizigers is de NS ook bezig 'het treinproduct' te verbeteren door het aanleggen en aanbieden van WiFi, stopcontacten, de ontwikkeling van lounges op stations en internet in de trein.





http://www.achmea.nl