Ingezonden persbericht


Persbericht

Nederlander saai tijdens EK

~ Nederlanders houden niet van oranjeaccessoires en kijken het EK met familie ~

Amsterdam, 18 juni 2008 Denk aan de gemiddelde Nederlander die een wedstrijd van het Nederlands elftal kijkt tijdens het EK, dan zie je al snel het alom bekende plaatje: Oranje toeter, rood-wit-blauwe-schmink, trom-pet of Welpie op het hoofd en vergeet vooral de oranje overall niet. En dan dat hele plaatje in de kroegÉ MAAL 150

Maar nee hoor, niets is minder waar. Noem het saai, noem het een opluchting, maar de gemiddelde Nederlander is geen bierdrinkende, opgedirkte malloot zoals de televisiebeelden ons willen laten geloven. Nee, de gemiddelde Nederlander kijkt de wedstrijd juist thuis met familie, heeft een hekel aan oranjeaccessoires en wil niet gestoord worden tijdens de wedstrijd.

Volgens de voetbalenqute van Voetbalvirus.nl onder meer dan 500 respondenten, blijkt het allemaal niet zo erg te zijn als we denken. ÒHet is opvallend dat 72% van de mannen en 67% van de vrouwen aangeeft dat zij thuis de EK-wedstrijden kijkenÓ, zegt Sander Remans, Senior Product Manager bij ilse media. ÒDat zij dit ook nog het liefst doen met hun familie, bewijst dat voetbal een echte familieaangelegenheid is.Ó

Voetbalvirus.nl, de leukste voetbalpoule van Nederland, is een initiatief van ilse media en is een samenwerking met NUsport.nl, Startpagina.nl, Sportweek.nl en Wehkamp.nl.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over ilse media groep

Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 150 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca 79 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers, de Jonge Gezinnen sites en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Het hele ilse media netwerk heeft per maand meer dan een miljard pageviews.

Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2007 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 539,8 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen heeft Sanoma Uitgevers bijna 2000 medewerkers. Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl