Ingezonden persbericht
Persbericht
Thuiszorg Rotterdam weer goed bereikbaar
Nijmegen/Rotterdam, 18 juni. De Thuiszorg Rotterdam (TZR) heeft haar telefonische bereikbaarheid weer op een professioneel niveau gebracht in samenwerking met Bosch Communications Center. De medewerkers van het Nijmeegse Contact Center zorgen ervoor dat de telefoon snel wordt opgenomen en dat vragen en informatieverzoeken van klanten en zorginstellingen efficiënt worden behandeld. Thuiszorg Rotterdam reageert hiermee op groeiende kritiek betreffende verminderde telefonische dienstverlening na een recente reorganisatie.
De ruim 18.000 klanten van Thuiszorg Rotterdam kunnen weer op normale wijze telefonisch contact leggen met hun zorgaanbieder. Na een recente reorganisatie was de Thuiszorginstelling tijdelijk slecht bereikbaar. Klanten werden geconfronteerd met lange wachttijden aan de telefoon en ook de ziekenhuizen, huisartsen en andere zorginstanties vonden nauwelijks gehoor. Een golf van kritiek was het gevolg.
Bestuurder Eric Hisgen besloot daarom tot de inschakeling van een extern call center dat de bereikbaarheid van Thuiszorg Rotterdam in korte tijd terug wist te brengen op een professioneel niveau. Gemiddeld worden de gesprekken nu binnen 2 seconden beantwoord en slagen we er in om de wachtrijen tot een minimum te beperken , zegt Otto van der Zijden, Sales Manager bij Bosch Communications Center. Dat neemt veel druk weg bij de eigen medewerkers van het servicebureau. Zij kunnen zich nu weer beter concentreren op meer specialistische taken. Daarnaast gaan we op call center gebied TZR steeds meer ondersteunen.
Namens Thuiszorg Rotterdam toont ook Eric Hisgen zich enthousiast: De marktwerking dwingt ons om zo efficiënt mogelijk te werken en ons te richten op onze kerntaken. Samenwerking met Bosch Communications Center maakt dat mede mogelijk. Men handelt professioneel en is uiterst flexibel: in één weekend tijd werd een groot deel van ons telefoonverkeer probleemloos overgenomen!
Otto van der Zijden verwacht op afzienbare termijn meer Thuiszorginstellingen als klant te kunnen begroeten: Ons concept Connect Care zorgt er voor dat wij de specialisten binnen de thuiszorg kunnen ondersteunen met professionele dienstverlening via de telefoon en internet . Wij stellen goed opgeleide medewerkers en moderne communicatiemiddelen beschikbaar, zodat de organisaties efficiënt kunnen werken terwijl de dienstverlening van hoog niveau is.