Ingezonden persbericht
Persbericht
IAB, NLGD en Newzoo bundelen krachten in Brands and Games 08.
Festival of Games uitgebreid met game advertising netwerkevent op 18 juni 2008.
8 april 2008, Amsterdam - Gaming is populair bij een groot deel van de Nederlandse bevolking. Meer en meer wordt deze populariteit benut door adverteerders. Brands and games 08 is de eerste editie van een jaarlijks terugkerend netwerkevent op dit gebied. Het Interactive Advertising Bureau (IAB) en de Nederlandse Gamedagen (NLGD) organiseren Brands and Games 08 in samenwerking met game advertising specialist Newzoo als onderdeel van het internationale Festival of Games event.
Scope Brands and Games
Brands and Games biedt overzicht en inzicht in game advertising mogelijkheden in de breedste zin: 1. rondom games (bv. pre-game ads op gameportals), 2. in games (bv. product placement in console games of virtuele werelden), 3. met games (bv. branded games en co-marketing). Succesfactoren, cases en trends gecombineerd met doelstellingen en doelgroepen van adverteerders.
Keynote, introductie en parallelsessies met adverteerders
De keynote speech en overzichtspresentatie bieden een inspirerend en praktisch overzicht van het game advertising speelveld. De vier individuele parallelsessies nemen marketingcommunicatie doelstellingen als uitgangspunt: 1) Awareness & Traffic, 2) Engagement & Education, 3) Sales & Data, 4) Co-marketing & sponsorships. Locatie is het Louis Hartloopercomplex in Utrecht. Het exacte programma tussen 9:00 en 17:00 op woensdag 18 juni wordt eind april bekend gemaakt. Registratie is reeds mogelijk via www.brandsandgames.org.
Speed dating
Gedurende de dag worden meer dan 100 mini-meetings gefaciliteerd waar ter plaatse voor kan worden ingeschreven. Adverteerders kunnen vooraf speed dating tafels claimen en hun concrete uitdaging inbrengen.
NLGD Festival of Games
Brands and Games 08 maakt onderdeel uit van het Festival of Games programma. Het Festival of Games is een van de grootste professionele game festivals in Europa. Het Festival of Games bestaat, naast het event Brands and Games 08, uit een visionair congres, workshops, een zakelijke expo met een career fair en een serious connection. Het festival wordt tussen 14 en 22 juni 2008 gehouden in Utrecht. www.festivalofgames.nl
Interactive Advertising Bureau (IAB)
Het Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB) is het onafhankelijke orgaan en kennisplatform op het gebied van online advertising, interactive marketing, mobile advertising & iTV. Het IAB kent een specifieke taskforce voor game advertising die o.a. werkt aan de acceptatie van eenduidige meet- en evaluatiemethoden. Andere taskforces zijn search, mobile, video en opleidingen. Circa 120 bedrijven zijn aangesloten bij het IAB. www.iab.nl.
Newzoo
Newzoo is specialist op het gebied van game advertising. Newzoo brengt op dit gebied vraag (adverteerders en bureaus) en aanbod (gaming-gerelateerde bedrijven) actief samen. Newzoo zet zich in om drempels te verlagen door o.a. te voorzien in de databehoefte van adverteerders met het Nationaal Gaming Onderzoek 2008. www.newzoo.com
Website
www.brandsandgames.org
Contact
NLGD Festival of Games
Martijn Kollau
T +31 (0)6 17455828
E martijn@nlgd.nl
IAB / Newzoo
Peter Warman
T +31 (0)6 15855037
E peter@newzoo.com / gamevertising@iab.nl
---- --