CWT onderzoek: bedrijven kunnen 20% besparen op reiskosten
18/06/2008 14:00
Carlson Wagonlit Travel (CWT)
DIEMEN, 18 JUNI 2008 - Een duidelijk vastgesteld en omschreven reisbeleid kan bedrijven tot wel 8% schelen op hun totale reiskosten. Het stimuleren van de naleving
ervan door reizigers hiervan resulteert in nog eens een besparing van 12%. Dit blijkt uit
een recent onderzoek van Carlson Wagonlit Travel (CWT). Het onderzoek werd uitgevoerd
onder travelmanagers van een brede selectie bedrijven en reizigers (ruim 6.500).
De meeste besparingen zijn te realiseren door het vooraf boeken van vluchten (bij
minimaal 2 weken voor vertrek kan het voordeel oplopen tot 50% van de ticketprijs);
de aanschaf van vliegtickets met beperkende voorwaarden (gemiddelde besparing 24%); het selecteren van voorkeursleveranciers in plaats van werken met een mix van leveranciers
op basis van de "laagste prijs" (besparing gemiddeld 23% op vluchten en 5-14% op hotels) en niet-complexe reizen zoveel mogelijk boeken via een online boekingstool.
Het onderzoek beschrijft ook een aantal succesfactoren die bijdragen aan een effectief reisbeleid. Belangrijk is dat het reisbeleid gedragen wordt door het management, het
beleid goed communiceert en de naleving ervan stimuleert binnen alle geledingen van
het bedrijf. De richtlijnen van het reisbeleid moeten voor reizigers helder zijn geformuleerd en daarnaast moet er duidelijkheid zijn ten aanzien van de consequenties als men de reisbeleidsregels naast zich neerlegt. Door middel van indicatiemaatstaven en rapportages wordt inzichtelijk wie zich niet aan het reisbeleidsregels houdt zodat gerichte maatregelen kunnen worden genomen ter correctie en verbetering.
Meer over de resultaten van het onderzoek is te lezen in het door het CWT Travel Management Institute gepubliceerde rapport: Playing by the Rules: Optimizing Travel
Policy and Compliance (beschikbaar op www.carlsonwagonlit.com).
Over het CWT Travel Management Institute
Het CWT Travel Management Institute verricht diepgaand onderzoek naar effectieve travelmanagementpraktijken teneinde klanten wereldwijd te helpen hun reisprogramma te optimaliseren. Het instituut kan bogen op de wereldwijde middelen van Carlson Wagonlit Travel (CWT) en beoogt een constante stroom van zakelijke informatie en best practices te leveren die nuttige inzichten biedt in de door CWT benoemde acht speerpunten van effectief travelmanagement. Hiertoe publiceert het CWT Travel Management Institute origineel onderzoek, white papers en casestudy's, en tevens het periodieke CWT Vision, dat drie keer per jaar uitkomt. Recente onderzoekspublicaties zijn o.a. Global Horizons: Consolidating a Travel Program (2007), Toward Excellence in Online Booking (2006) en Effective Travel Management: Key Planning Priorities in Today's Dynamic Environment (2005).
Over Carlson Wagonlit Travel
Carlson Wagonlit Travel (CWT) is een internationaal leidende organisatie op het gebied van zakelijk reis-management. CWT heeft vestigingen in meer dan 150 landen en bedient bedrijven van uiteenlopende omvang alsmede overheidsinstanties. Door de vakkundigheid van haar medewerkers en technologische innovaties optimaal te benutten, helpt CWT haar klanten om het hoogst mogelijke rendement uit hun reisprogramma te halen op het gebied van besparingen, dienstverlening en veiligheid, en zij levert hoogwaardige diensten en ondersteuning aan reizigers. CWT heeft haar producten en diensten ingedeeld in vier categorieën: Traveler & Transaction Services, Program Optimization, Safety & Security en Meetings & Events. De onderneming heeft wereldwijd 22.000 mensen in dienst. In 2007 bedroeg de pro forma omzet van CWT van 100%-dochter-ondernemingen en joint ventures USD 25,5 miljard. Voor meer informatie: www.carlsonwagonlit.com.
http://www.carlsonwagonlit.com