Nieuws
18 juni 2008
Klachten over Trigion Airport Security
In toenemende mate krijgt CNV Dienstenbond klachten van beveiligers
die in dienst van Trigion de nationale luchthaven Schiphol beveiligen.
De meeste klachten gaan over het inroosteren. Zonder enig overleg zijn
mensen vaak meer dan 10 uur in touw. Overwerk is eerder regel dan
uitzondering. Ook krijgen mensen hun rooster pas op het allerlaatste
moment uitgereikt. Uit de informatie die de bond binnen krijgt, blijkt
dat het niet langer om incidenten gaat. De handelwijze lijkt
structureel te zijn. Uit de reacties van leden blijkt dat mensen het
spuugzat beginnen te worden. Iedere keer krijgen ze van het bedrijf te
horen dat de problemen worden opgelost maar tot op heden blijkt daar
niets van.
Ook zijn er opvallend veel klachten over betalingen. Trigion heeft een
systeem waar mensen hun klachten kwijt kunnen, maar uit de klachten
van leden ontstaat de indruk dat het systeem niet goed werkt.
CNV Dienstenbond is van mening dat het zo niet langer kan, en roept de
leden op voor een bijeenkomst. Kijk hier voor meer informatie. Zie ook
de enquete onder het beveiligingspersoneel op Schiphol.
Dienstenbond CNV