Dienstenbond CNV

Nieuws

18 juni 2008

Klachten over Trigion Airport Security

In toenemende mate krijgt CNV Dienstenbond klachten van beveiligers die in dienst van Trigion de nationale luchthaven Schiphol beveiligen.

De meeste klachten gaan over het inroosteren. Zonder enig overleg zijn mensen vaak meer dan 10 uur in touw. Overwerk is eerder regel dan uitzondering. Ook krijgen mensen hun rooster pas op het allerlaatste moment uitgereikt. Uit de informatie die de bond binnen krijgt, blijkt dat het niet langer om incidenten gaat. De handelwijze lijkt structureel te zijn. Uit de reacties van leden blijkt dat mensen het spuugzat beginnen te worden. Iedere keer krijgen ze van het bedrijf te horen dat de problemen worden opgelost maar tot op heden blijkt daar niets van.

Ook zijn er opvallend veel klachten over betalingen. Trigion heeft een systeem waar mensen hun klachten kwijt kunnen, maar uit de klachten van leden ontstaat de indruk dat het systeem niet goed werkt.

CNV Dienstenbond is van mening dat het zo niet langer kan, en roept de leden op voor een bijeenkomst. Kijk hier voor meer informatie. Zie ook de enquete onder het beveiligingspersoneel op Schiphol.