Ingezonden persbericht
Unilever kiest Unica voor ontwikkeling multichannel-marketingcampagnes
Amsterdam, 17 juni 2008 - Unica Corporation (Nasdaq: UNCA), de wereldwijde marktleider van software voor Enterprise Marketing Management (EMM) en de Sogec Marketing Group, specialist in Client Relationship Management, zijn door Unilever Frankrijk geselecteerd voor het beheer van de marketingcampagnes van deze multinational.
Unilever Frankrijk is onderdeel van de Unilever Group, wereldwijd het op een na grootste bedrijf actief in voeding en persoonlijke verzorging, en bedient wereldwijd circa 150 miljoen consumenten. In verband met de snelle groei in Frankrijk heeft Unilever aan Unica en Sogec de opdracht gegeven om de strategische planning en ontwikkeling van het multichannel-CRM-programma 'Pour tout Vous Dire' te optimaliseren.
Binnen de samenwerking zorgt Sogec voor de expertise op het gebied van datamanagement. Het bedrijf host de Franse klantendatabase van Unilever, die miljoenen klantnamen bevat. Deze informatie wordt opgeschoond en gesegmenteerd waardoor het mogelijk is de data effectief te gebruiken in combinatie met de Affinium Campaign-software van Unica voor campagnebeheer.
Met de Unica-oplossing kan Unilever nu gepersonaliseerde communicatie creëren, testen, optimaliseren, inzetten en analyseren. Affinium Campaign speelt zo in op de strategische behoeften van marketeers door de juiste boodschap op het juiste moment te versturen via het juiste kanaal. Dit resulteert in klantgerichte marketing. Door deze oplossing te combineren met Affinium Campaign eMessage voor gepersonaliseerde e-mail- en sms-campagnes, ontstaat voor Unilever een ideale multichannel-omgeving voor het verbeteren van de klantloyaliteit.
"We gebruiken de software van Unica elke dag en profiteren van de integratie van de oplossing met onze bestaande Franse klantendatabase die door Sogec gehost wordt. Dit zorgt voor een beter beheer van onze marketingcampagnes", zegt Juliette Chapront, die bij Unilever Frankrijk verantwoordelijk is voor databasemanagement. "We kunnen nu sneller reageren op vragen en gerichte campagnes en aanbiedingen creëren."
"We zijn blij dat we de Unilever Groep kunnen ondersteunen bij het ontwikkelen van haar klantstrategie", zegt Francis Bancaleiro, marketingdirecteur bij Unica in Frankrijk. Thierry Fasolin van Sogec Datamark Services vult aan: "Deze samenwerking met een van de belangrijkste partijen op het gebied van consumentenproducten onderstreept de relevantie en waarde van ons partnership met Unica."
Over Unica
Unica® Corporation (Nasdaq: UNCA) is een toonaangevende, wereldwijde leverancier van software voor Enterprise Marketing Management (EMM). Unica richt zich exclusief op de behoeften van marketeers en levert de meest uitgebreide EMM-suite op de markt. De Affinium®-software van Unica stroomlijnt het volledige marketingproces voor merken-, relatie- en internetmarketing: van planning en budgettering tot en met projectmanagement, uitvoering en evaluatie. Affinium is zowel 'on premise' als 'on demand' leverbaar en biedt onder meer de volgende EMM-kernfuncties: web- en klantanalyse, lead- en campagnebeheer over meerdere kanalen, en management van marketing-resources. De unieke oplossing van Unica omvat een opslagsysteem voor marketinginformatie, dat marketeers in staat stelt om marketinggegevens en -middelen eenvoudig te beheren, verschillende campagneonderdelen snel samen te voegen en de resultaten bij te houden en te evalueren.
Unica is opgericht in 1992. Het hoofdkantoor bevindt zich in Waltham (Massachusetts, VS). De Benelux-kantoren van Unica zijn gevestigd in Amsterdam en Brussel.
Bezoek www.unica.com voor meer informatie.