Kennisdelingswebsite webanalisten.nl uit "beta"
"Hoe verdien ik meer geld aan de bezoekers op mijn website?"
UTRECHT, 20080617 -- Tijdens het jaarlijks Webanalytics Congres is de website webanalisten.nl live gegaan. Na ruim twee weken succesvol proefdraaien is deze kennisdelingswebsite zonder winstoogmerk vandaag officieel uit "beta" gekomen. Het platform over conversieverbetering op websites is opgezet door Reinout Wolfert en Ton Wesseling. Zij schrijven samen met ruim 20 gastauteurs (www.webanalisten.nl/bloggers) nagenoeg dagelijks over gebeurtenissen in het vakgebied, delen optimalisatietips en behandelen praktijkcases. Ook de strategische kant en de toekomst van webanalyse en conversie optimalisatie blijft niet onbelicht.
Het krijgen van bezoek op je website zal in de toekomst steeds minder te beïnvloeden zijn. Websites kunnen zich dan nog wel onderscheiden op het gebied van conversie optimalisatie: wie haalt het meest uit het bezoek dat hij binnenkrijgt. Wie behaalt het meeste conversie uit deze bezoekers, tijdens zijn bezoek nu, maar vooral ook: in de toekomst (lifetime value). Webanalyse, nee webintelligence, zal hier steeds meer een leidende rol in spelen en daarbij is het de ambitie van www.webanalisten.nl om hét kennisplatform in dit vakgebied te zijn. Er hebben op de website over dit vakgebied reeds mooie discussie plaatsgevonden en er zijn goede, unieke artikelen geplaatst:
* Business Intelligence wordt eigenaar van webanalytics (www.webanalisten.nl/beheer/organisatie/business-intelligence-wordt-eigenaar-van-webanalytics.html)
* Wanneer ga je een website vertalen? (www.webanalisten.nl/analyse/wanneer-ga-je-een-website-vertalen.html)
* Doc Searls "I don't like webanalytics" (www.webanalisten.nl/achtergrondinfo/doc-searls-i-dont-like-webanalytics.html)
* Belangrijkste redenen om de winkelwagen niet af te rekenen (www.webanalisten.nl/verbeteren/test-resultaten/belangrijkste-redenen-om-de-winkelwagen-niet-af-te-rekenen.html)
* Kijk verder dan je campagne lang is (www.webanalisten.nl/analyse/conversie-cijfers/kijk-verder-dan-je-campagne-lang-is.html)
* Avinash Kaushik video interview (www.webanalisten.nl/analyse/engagement/avinash-kaushik-video-interview.html)
Dat de inhoud van www.webanalisten.nl aanslaat blijkt ook uit de cijfers van de eerste twee volledige beta weken (2 t/m 15 juni 2008):
* 1637 bezoeken.
* 4782 pageviews (2,92 pageviews per bezoek).
* 4 min en 38 sec gemiddelde tijd op de site per bezoek.
* Bijna 200 bezoekers die zich middels de RSS feed op de content hebben geabonneerd.
* Tot op heden: 29 artikelen met in totaal 119 reacties van de lezers op deze artikelen.
De komende weken zullen gastauteurs middels een interview op de website worden voorgesteld. Ook conversie en optimalisatie tips zullen vaker gaan langskomen, uit de cijfers blijkt dat deze veel gelezen worden. Voor het analyseren en optimaliseren van webanalisten.nl zelf worden veel tools gebruikt. Deze tools worden uitgebreid door webanalisten.nl gerecenseerd. Ook de input van de lezers is erg belangrijk op dit kennisdelingsplatform. Stel vragen, vul aan, geef reacties en kies onderwerpen. Participeer mee en haal daardoor voor jezelf een maximaal rendement uit de kennis van de mensen op deze website!
Webanalisten.nl