Met een stevige oproep aan het publiek om vooral content (inhoud) aan
te leveren aan de redactie van City Media Rotterdam, gaf Mark Harbers,
wethouder van Economie, Haven en Milieu 11 juni jl. het startsein voor
de preview van de programmering, die in het najaar voor het eerst te
zien is op beeldschermen in metrostation Beurs.
Meer dan 200 bezoekers, voornamelijk uit de audiovisuele sector, zagen
in de Schiecentrale, die voor deze gelegenheid omgebouwd was tot
futuristisch ogend metrostation, een voorproefje van wat te zien zal
zijn vanaf het metro-perron. Een doorlopend (televisie)programma van
Rotterdams nieuws en weer, kunst en cultuur en evenementen afgewisseld
met wereldnieuws en reclameboodschappen.
City Media Rotterdam gaat vanaf dit najaar op ca. 18 schermen een
zelfde gevarieerd programma uitzenden op metrostation Beurs, 7 dagen
per week van 6 uur sochtends tot 1 uur s nachts. Het programma wordt
gemaakt, geregisseerd en uitgezonden door de redactie van City Media
Rotterdam en kan desgewenst aangepast worden aan locatie, doelgroep en
tijdstip. De beeldschermen worden aan weerszijden en tussen de perrons
geplaatst. RET en de Gemeente Rotterdam investeren beiden in dit
project.
Het doel van City Media Rotterdam is om Rotterdammers te informeren
over alles wat er speelt in de stad. Van Rotterdammers wordt zelf ook
materiaal verwacht, via de website kunnen zij in de toekomst hun eigen
filmpjes aanleveren. Zo functioneert City Media Rotterdam ook als
digitaal open podium.
Meer informatie: www.citymediarotterdam.nl
Gemeente Rotterdam