Gemeente Rotterdam

Met een stevige oproep aan het publiek om vooral content (inhoud) aan te leveren aan de redactie van City Media Rotterdam, gaf Mark Harbers, wethouder van Economie, Haven en Milieu 11 juni jl. het startsein voor de preview van de programmering, die in het najaar voor het eerst te zien is op beeldschermen in metrostation Beurs.

Meer dan 200 bezoekers, voornamelijk uit de audiovisuele sector, zagen in de Schiecentrale, die voor deze gelegenheid omgebouwd was tot futuristisch ogend metrostation, een voorproefje van wat te zien zal zijn vanaf het metro-perron. Een doorlopend (televisie)programma van Rotterdams nieuws en weer, kunst en cultuur en evenementen afgewisseld met wereldnieuws en reclameboodschappen.

City Media Rotterdam gaat vanaf dit najaar op ca. 18 schermen een zelfde gevarieerd programma uitzenden op metrostation Beurs, 7 dagen per week van 6 uur sochtends tot 1 uur s nachts. Het programma wordt gemaakt, geregisseerd en uitgezonden door de redactie van City Media Rotterdam en kan desgewenst aangepast worden aan locatie, doelgroep en tijdstip. De beeldschermen worden aan weerszijden en tussen de perrons geplaatst. RET en de Gemeente Rotterdam investeren beiden in dit project.

Het doel van City Media Rotterdam is om Rotterdammers te informeren over alles wat er speelt in de stad. Van Rotterdammers wordt zelf ook materiaal verwacht, via de website kunnen zij in de toekomst hun eigen filmpjes aanleveren. Zo functioneert City Media Rotterdam ook als digitaal open podium.

Meer informatie: www.citymediarotterdam.nl