Klanttevredenheidstrofee voor vier Mazda-dealers
(6/17/2008)
Vier Mazda-dealers zijn winnaar geworden van de MSI-Awards 2007. Deze
jaarlijkse trofee op het gebied van klanttevredenheid werd deze keer
in Kasteel Heemstede in Houten uitgereikt aan Autobedrijf C. Hoebeke &
Zoon uit Rilland, Autobedrijf D.H. Winkelhorst uit Winterswijk,
Autobedrijf Knoop Maarssen BV uit Maarssen en Autobedrijf Hans
Kolenaar BV uit Enschede.
De oorkondes werden overhandigd door de Managing Director van Auto
Palace â de Binckhorst BV (Mazda-importeur voor Nederland), Niek
Hertsenberg. De MSI Awards worden elk jaar uitgereikt in vier
verschillende categorieën (op basis van de bedrijfsgrootte en
geografische ligging) en bewijzen dat het betreffende dealerbedrijf
tot de absolute top behoort op het gebied van klanttevredenheid.
MSI (Mazda Satisfaction Index) is door Mazda Motor Corporation in
Japan ontwikkeld om de Mazda-dealers, met behulp van de verkoop- en
service-ervaringen van alle Mazda-dealers en hun medewerkers, van
waardevolle informatie te voorzien over hun klanten en wordt in heel
Europa uitgevoerd.
MSI is echter veel meer dan een programma dat alleen de
klanttevredenheid meet. Het biedt nauwkeurige en tijdige informatie
over de mening van klanten en over het serviceniveau van de dealer,
alsmede informatie over de plannen van klanten om weer een aankoop te
doen. De onderzoeksmethode is ontworpen om de verschillen tussen de
verwachtingen van klanten en de service die zij daadwerkelijk
ontvangen te onderkennen.
Vanaf 1992 hebben klanten maandelijks een mailing ontvangen met
vragenlijsten. De resultaten daarvan worden geanalyseerd en
samengevoegd met dealerrapportages en ieder kwartaal aan de
dealerdirecties gecommuniceerd. Voor de vragenlijst op het gebied van
verkoop werden klanten benaderd die de maand daarvoor een nieuwe Mazda
hadden gekocht. Serviceklanten kregen 25 maanden na aankoop van hun
nieuwe Mazda een vragenlijst toegestuurd.
AutoRai