NEDERLAND OOK WINNAAR YOUNG LIONS COMPETITION IN CANNES VOOR CATEGORIE PRINT
Cannes, Frankrijk 16 juni 2008 - Tijdens de Young Lions Competitie van het 55e Cannes Lions Internationaal Reclame Festival gingen de oranje vlaggetjes de lucht weer in: voor de categorie 'Print' wonnen Thijs Biersteker en Karian Weijers als jong creatief talent de eerste prijs. De tweede prijs ging naar Turkije en derde werd Duitsland. Deze wedstrijd, georganiseerd voor opkomend jong internationaal talent in de reclamewereld, laat ons zien welke beelden in de toekomst van belang zijn in de reclame volgens hen. In totaal gingen dit jaar 39 internationale teams bestaande uit een twee-koppig team aan de slag voor Amnesty International. Op 14 juni jl. kregen de teams de opdracht een campagne te ontwilkkelen voor de 'gewone' burger om hen 'ongewone' kracht te geven om hiermee het 'kwaad' in de wereld mee te bestrijden.
Thijs Biersteker en Karian Weijers waren zeer verrast met hun prijs: " We zijn zo blij! Het is echt een droom die is uitgekomen, vooral omdat we net afgestudeerd zijn van de Kunstacademie, hadden we niet verwacht te winnen!". Een jury bestaande uit 19 leden beoordeelden het werk van alle teams. Het winnende werk, maar ook het werk van de andere teams zal gedurende Cannes te zien zijn in het 'Palais des Festivals'.
De volgende wedstrijd is de 'cyber competition'. Deze vindt vandaag plaats waarvan de winnaars op woensdag 18 juni bekend zullen worden gemaakt. Wederom gaan 35 teams in 24 uur aan de slag voor een opdracht van Amnesty International.
Getty Images assisteert alle teams tijdens het reclamefestival door technische ondersteuning en beeldmateriaal beschikbaar te stellen gedurende de competities. Getty Images organiseerde eerder al de regionale voorrondes van deze competitie door bijvoorbeeld de 'Young Creatives' in Amsterdam. Getty Images is altijd op zoek naar jong creatief internationaal talent om op deze manier het beste en meest relevante beeld -en filmmateriaal aan te kunnen blijven bieden in de reclamewereld. Meer informatie op:
- EINDE -