PRIMEUR
Paulo Coelho zoekt filmmakers en muzikanten om samen speelfilm 'The Experimental Witch' te maken Wereldwijde competitie start 16 juni 2008 via MySpace
Sao Paulo/Amsterdam - 10 juni 2008 - Paulo Coelho, auteur van best-sellers als 'De Alchemist' en 'Eleven Minutes', en MySpace, 's werelds grootste sociale netwerk, gaan samenwerken om Coelho's eerste speelfilm te maken, The Experimental Witch. Volgens het 'mash-up' video concept zal Coelho zijn meest recente boek 'De Heks van Portobello' transformeren in een speelfilm. Hij zal originele video's en muziek gebruiken die door MySpace gebruikers wereldwijd zullen worden ingestuurd. Coelho zal persoonlijk 15 video's en 16 tracks selecteren en opnemen in de film.
Deze zeer innovatieve wereldwijde competitie vraagt filmmakers om een van de 15 karakters uit 'De Heks van Portobello' te kiezen voor een korte film gebaseerd op de verhaallijnen uit het boek. Het gaat om zowel script, acteurs en regie. De korte films kunnen worden geplaatst op MySpace TV en Paulo Coelho's MySpace profiel
Over deze bijzondere samenwerking zegt Coelho:"Ik ben een zeer actieve MySpace gebruiker en ben de afgelopen drie jaar voortdurend in contact geweest met mijn fans. Toen ik besloot om samen met mijn lezers een speelfilm te maken kwam MySpace direct in mij op als de ideale partij om dit mee te doen. De mogelijkheden van MySpace om mensen - kunstenaars, musici en filmmakers - met elkaar in contact te brengen is ongeëvenaard. Ik ben zeer benieuwd hoe dit unieke en innovatieve project zich zal ontwikkelen. '
Chris DeWolfe, CEO MySpace: "Paulo's keuze voor MySpace laat zien wat de kracht is van zowel de samenwerking als de creativiteit van onze gebruikers. We hopen dat we door dit soort initiatieven duizenden mensen kunnen blijven inspireren en de kunstvorm film nog toegankelijker kunnen maken.'
Inschrijvingen voor deze competitie beginnen op 16 juni en de sluitingsdatum is 25 juli. De winnaars worden bekend gemaakt op Coelho's verjaardag op 24 augustus 2008. Gedurende de actie zullen een aantal inzendingen uitgelicht worden op Coelho's profiel. De winnaars zullen aandacht krijgen onder een groot publiek door hun betrokkenheid bij deze globale competitie, en daarnaast zal hun werk wereldwijd via MySpace te zien zijn, op de homepage, MySpace TV en een uitgebreide banner campagne.
Iedereen is uitgenodigd om deel te nemen. MySpace filialen in de volgende landen zullen er alles aan doen om de competitie lokaal onder de aandacht te brengen: Brazilie, Nederland, Argentinië, Mexico, Canada, Verenigde Staten, Japan, Australië, Nieuw Zeeland, Finland, Denemarken, Noorwegen, Spanje, Italië, Ierland, India, Korea en Polen.
Ingezonden persbericht