Grolsch wederom drie jaar hoofdsponsor van het Zwarte Cross Festival
16/06/2008 14:28
PR Newswire
ENSCHEDE, Nederland, June 16 /PRNewswire/ --
- Samenwerking tussen Jovink en Grolsch zorgt voor spectaculaire acties
Bierbrouwer Grolsch blijft de komende jaren hoofdsponsor en exclusieve
bierleverancier van het Zwarte Cross Festival. Zowel Grolsch als organisator
Jovink & the Voederbietels waren erg tevreden over de samenwerking van de
afgelopen jaren en zijn dan ook zeer verheugd te kunnen melden dat het
contract voor drie jaar is verlengd. Het publiek, dat op 25, 26 en 27 juli
ongetwijfeld in grote getale richting Lichtenvoorde zal komen, kan dus ook
dit jaar gedurende het gehele festival weer genieten van een lekker glas
Grolsch bier.
Het Zwarte Cross Festival wordt jaarlijks georganiseerd door de
evenemententak van de Achterhoekse rockband Jovink & the Voederbietels, De
Feestfabriek Alles Komt Goed BV. Het evenement is, met bijna 100.000
bezoekers in 2007, het grootste festival van Oost-Nederland en het grootste
motorcross-event van West-Europa. Jovink en Grolsch hebben beide hun
oorsprong in Oost-Nederland en voelen zich daarom sterk verbonden met deze
regio. Grolsch toont vanuit die gedachte graag haar betrokkenheid bij
evenementen in de regio.
Beugelbar
Nieuw op het Zwarte Cross Festival is dit jaar de Grolsch Beugelbar. Aan
deze bar kunnen festivalbezoekers op een ludieke manier met elkaar in contact
komen. Doordat de bar ronddraait komen de bezoekers om de zoveel tijd
tegenover een ander 'kroegmaatje' te zitten waarmee ze kunnen proosten. 'Met
wie proost jij?' laat festivalbezoekers samen genieten van het festivalbier
bij uitstek: de nieuwe groene beugel. In en om de Beugelbar worden de
festivalgangers op spraakmakende manier geëntertaind. Een bezoek aan de
beugelbar zal iedere Zwarte Cross-bezoeker zich nog lang herinneren...
Spectaculaire acties
Maar uiteraard staat het Zwarte Cross Festival garant voor meer actie. Zo
zal een stuntman als levende kanonskogel 60 meter ver en 30 meter hoog worden
gelanceerd uit een enorme beugelfles. Daarnaast start maandag 16 juni een
krattenactie voor korting op een entreekaartje van de Zwarte Cross. Bovendien
maken deelnemers aan deze actie kans op een verblijf voor 10 personen in een
VIP-tent op de Zwarte Cross.
Redactionele informatie
Voor meer informatie over de gezamenlijke acties kunt u terecht op
http://www.grolsch.nl/beugel. Voor informatie over het precieze programma kunt
kijken u op http://www.zwartecross.nl.
Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die
teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en
meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de
Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd
kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als
onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en
samen genieten centraal staan. Sinds 2004 is Grolsch gevestigd in een modern
brouwerijcomplex in Enschede. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een
dochteronderneming van SABMiller plc.
http://www.grolsch.nl
http://www.koninklijkegrolsch.nl
Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met: Koninklijke Grolsch N.V. Helen ter Huurne, Afdeling Corporate Communications, Telefoon: +31(0)53-483-31-76, Corporatecommunications@grolsch.nl
-