Grolsch wederom drie jaar hoofdsponsor van het Zwarte Cross Festival

16/06/2008 14:28

PR Newswire

ENSCHEDE, Nederland, June 16 /PRNewswire/ --

- Samenwerking tussen Jovink en Grolsch zorgt voor spectaculaire acties

Bierbrouwer Grolsch blijft de komende jaren hoofdsponsor en exclusieve bierleverancier van het Zwarte Cross Festival. Zowel Grolsch als organisator Jovink & the Voederbietels waren erg tevreden over de samenwerking van de afgelopen jaren en zijn dan ook zeer verheugd te kunnen melden dat het contract voor drie jaar is verlengd. Het publiek, dat op 25, 26 en 27 juli ongetwijfeld in grote getale richting Lichtenvoorde zal komen, kan dus ook dit jaar gedurende het gehele festival weer genieten van een lekker glas Grolsch bier.

Het Zwarte Cross Festival wordt jaarlijks georganiseerd door de evenemententak van de Achterhoekse rockband Jovink & the Voederbietels, De Feestfabriek Alles Komt Goed BV. Het evenement is, met bijna 100.000 bezoekers in 2007, het grootste festival van Oost-Nederland en het grootste motorcross-event van West-Europa. Jovink en Grolsch hebben beide hun oorsprong in Oost-Nederland en voelen zich daarom sterk verbonden met deze regio. Grolsch toont vanuit die gedachte graag haar betrokkenheid bij evenementen in de regio.

Beugelbar

Nieuw op het Zwarte Cross Festival is dit jaar de Grolsch Beugelbar. Aan deze bar kunnen festivalbezoekers op een ludieke manier met elkaar in contact komen. Doordat de bar ronddraait komen de bezoekers om de zoveel tijd tegenover een ander 'kroegmaatje' te zitten waarmee ze kunnen proosten. 'Met wie proost jij?' laat festivalbezoekers samen genieten van het festivalbier bij uitstek: de nieuwe groene beugel. In en om de Beugelbar worden de festivalgangers op spraakmakende manier geëntertaind. Een bezoek aan de beugelbar zal iedere Zwarte Cross-bezoeker zich nog lang herinneren...

Spectaculaire acties

Maar uiteraard staat het Zwarte Cross Festival garant voor meer actie. Zo zal een stuntman als levende kanonskogel 60 meter ver en 30 meter hoog worden gelanceerd uit een enorme beugelfles. Daarnaast start maandag 16 juni een krattenactie voor korting op een entreekaartje van de Zwarte Cross. Bovendien maken deelnemers aan deze actie kans op een verblijf voor 10 personen in een VIP-tent op de Zwarte Cross.

Redactionele informatie

Voor meer informatie over de gezamenlijke acties kunt u terecht op http://www.grolsch.nl/beugel. Voor informatie over het precieze programma kunt kijken u op http://www.zwartecross.nl.

Over Grolsch

Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 2004 is Grolsch gevestigd in een modern brouwerijcomplex in Enschede. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een dochteronderneming van SABMiller plc.

http://www.grolsch.nl

http://www.koninklijkegrolsch.nl
Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met: Koninklijke Grolsch N.V. Helen ter Huurne, Afdeling Corporate Communications, Telefoon: +31(0)53-483-31-76, Corporatecommunications@grolsch.nl






-