AutoRai

Greenib Car ontvangt onderscheiding Hyundai voor after sales

(6/16/2008)
Hyundai-importeur Greenib Car bv in Sassenheim is door Hyundai Motor Company (HMC) uitgeroepen tot beste importeur voor wat betreft de marketing van after sales. Director After Sales Theo Eitjes van Greenib Car kreeg de onderscheiding uitgereikt in de Zweedse hoofdstad Stockholm. Het is de derde keer in vier jaar tijd dat Greenib Car deze onderscheiding ontvangt.

Hyundai After Sales Director S.W. Kim roemde tijdens de feestelijke uitreiking de Nederlandse importeur om het zeer brede after sales marketingprogramma. Het programma kenmerkt zich doordat voor elke deelmarkt op elk niveau in de handelsketen een specifiek programma bestaat.

In totaal zijn er maar liefst 25 varianten van dit after sales marketingprogramma, en die zijn specifiek afgestemd op de markten met betrekking tot onderhoud, reparatie, schadeherstel en accessoires van en voor Hyundai. Voor elk type klant â zoals fleet, lease, consument en verzekeraar â bestaan er specifieke varianten. De ruggengraat van het programma wordt gevormd door het CRM-systeem (Customer Relations Management), dat door de gehele Hyundai-organisatie in Nederland wordt gebruikt voor sales én after sales doeleinden.

In eerdere jaren ontving het after sales team van Greenib al prijzen wegens de goede resultaten met betrekking tot klanttevredenheid in Nederland en vanwege het opleidingsprogramma, dat wereldwijd als voorbeeld wordt gebruikt voor andere landen.

Ook op het gebied van Dealer Identity, de herkenbare en uniforme uitstraling van het dealerbedrijf, loopt Greenib Car voorop. âNederland staat model voor de rest van Europa!â, aldus Hyundai After Sales Director S.W. Kim.

Hyundai (sinds 1967) is vertegenwoordigd in 193 landen en beschikt over ruim 5.000 showrooms en dealers. De band tussen Hyundai Motor Company en Greenib Car bv is een bijzondere. Het bedrijf in Sassenheim was, halverwege de jaren zeventig, âs werelds eerste private importeur voor Hyundai.