Persbericht
Brussel / Utrecht, 13 juni 2008.
Fortis lanceert campagne `Life is a curve'
Fortis introduceert haar volledig geïntegreerde reclamecampagne op 16 juni. De
campagne `Life is a curve' moedigt mensen aan na te denken over de financiële
behoeften die zij nu hebben en plannen te maken voor de toekomst, met behulp van
een vertrouwde partner als Fortis. Voor het eerst worden alle businesses van Fortis
en de internationale activiteiten onder één merkconcept samengebracht. Dit
weerspiegelt de groei en de ambitie van het bedrijf als één van de meest dynamische
en duurzame financiële dienstverleners van Europa.
De nieuwe reclamecampagne bevestigt de overtuiging dat verandering zowel een
uitdaging als een kans kan zijn. Waar het om gaat, is dat je niet zomaar trends moet
volgen, maar dat je stilstaat, nadenkt en de mogelijkheden beoordeelt, en vervolgens
handelt om de uitkomsten in elk financieel opzicht te optimaliseren. Rue Royale 20
1000 Brussels
Volgens Adrian Martorana, General Manager Global Branding & Communications van Belgium
Fortis ligt daar een rol voor Fortis. "Wij zien onszelf als partners die onze klanten helpen
bij het behalen van hun eigen financiële doelstellingen en uiteindelijk is ons doel ze
daar te krijgen waar ze heen willen: `getting them there'. Wij hebben het afgelopen jaar
een uitgebreid wereldwijd onderzoek gedaan om ervoor te zorgen dat onze boodschap
The Netherlands
relevant is in onze huidige omgeving. Consumenten gaven duidelijk aan dat ze geen lege
beloftes willen van financiële dienstverleners; zij willen deskundigheid en samenwerking,
en dat biedt Fortis."
Met de uitdrukking `Here today. Where tomorrow?' is de campagne verankerd in het
concept van financiële empowerment en laat zien dat Fortis er altijd naar streeft de
behoeften en verwachtingen van klanten te overstijgen en hen te begeleiden bij de hoogte-
en dieptepunten van het leven.
De campagne wordt ingevoerd in samenwerking met het communicatiebureau Grey
Group EMEA, waar Fortis in oktober 2007 na een selectieproces van een half jaar, al haar
wereldwijde reclameactiviteiten heeft ondergebracht.
Carolyn Carter, President en CEO van Grey Group Europe, Middle East & Africa, voegt
hieraan toe: "Grey verheugt zich enorm op de samenwerking met Fortis bij het in kaart
brengen van het volgende tijdperk van groei. Het Fortis-merk heeft nu een krachtige
positie en onze campagne draagt de kernwaarden van de onderneming uit op een manier
die bij deze tijd past."
De uitrol van de campagne gaat op 16 juni op pan-europees niveau van start in media
gericht op de zakelijke doelgroep, onder andere op de televisie en digitaal, in de kantoren,
de gedrukte media, in bioscopen, op de radio en via (onconventionele) buitenreclame. De
nieuwe merkcampagne wordt door Fortis ondersteund met een reeks nieuwe producten en
diensten. De campagne wordt voor elke businessline van Fortis aangepast en de uitrol in
andere landen waar Fortis actief is vindt plaats vanaf de herfst van 2008.
Fortis is een internationale financiële dienstverlener in bankieren en verzekeren. Wij bieden particuliere,
zakelijke en institutionele klanten een breed aanbod van financiële producten en diensten via eigen kanalen,
in samenwerking met het intermediair of via andere partners. Met een marktkapitalisatie van EUR 34,6
miljard (31/05/2008) behoort Fortis tot de twintig grootste financiële instellingen van Europa. Samen met
ABN AMRO zijn wij aanwezig in meer dan vijftig landen met ruim 85.000 gedreven, professionele
medewerkers. Hierdoor zijn wij een vooraanstaande financiële dienstverlener in Europa, een eersteklas
vermogensbeheerder en een van de drie grootste private bankers. Meer informatie is beschikbaar op
www.fortis.com
Grey EMEA, het Europese netwerk van de Grey Group, is met meer dan 5.300 medewerkers actief in 80
steden in 59 markten. Grey EMEA is het enige netwerk dat in drie opeenvolgende jaren (2005, 2006 en 2007)
bij de EACA Euro Effie awards is uitgeroepen tot reclamebureau van het jaar. Grey Group is een van de
grootste communicatiebedrijven ter wereld, met WPP (NASDAQ: WPPGY) als moederbedrijf. De Groep
bestaat uit Grey, reclame; G2, activation marketing; Grey Healthcare Group, communicatie voor de
gezondheidszorg; MediaCom, mediaplanning en inkoop en GCI Group, public relations.
Fortis
Perscontacten:
Brussel: +32 (0)2 565 35 84 Utrecht: +31 (0)30 226 32 19
Grey
Perscontacten:
Sarah Hazell: + 44 (0)203 037 +44 (0)7900 227 200
3506
Fortis Bank