Ingezonden persbericht
Topsprekers over Online media &
gaming en de Chinese ConsumentenMarkt.
Maandag 16 juni 2008
14:30 - 19:30
East eats West
Op maandag 16 juni
vindt in Maarssen het China New Media Event
plaats naar aanleiding van de eerdere reis naar China. De beste contacten zijn
naar Nederland uitgenodigd om te spreken over de ontwikkelingen in China. Hoe
snel gaan de ontwikkelingen? Wat komt naar Europe? Hoe gedraagt de Chinese
consument zich? Maar ook over het moordende tempo van de ontwikkelingen in
online applicaties, mobile & gaming. En daarbij, hoe zou China als baas
zijn hier in Europe? Of als buurman?
Marc van der
Chijs
stond een maand geleden prominent op de voorpagina van de
Pers. Hij is oprichter van Tudou. Tudou
is de Chinese versie van YouTube en heeft een vergelijkbare grootte. In China
heeft Tudou een marktaandeel van 50%, 10 miljoen gebruikers en 120 miljoen
video views per dag. Verder is Marc investeerder in verschillende new media
ventures waaronder Pioco een zeer succesvol bluetooth marketing bedrijf dat al
duizenden bluetooth palen heeft in China en nu ook voor Coca Cola tijdens de
olympics een bluetooth campagne voert. Daarbij is Marc expert op het gebeid van
gaming. Als CEO van Spill Groep Asia
en Zlong kent hij deze markt
binnen tot buiten. Lees meer over Marc op zijn blog
href="http://www.marc.cn/"
www.marc.cn
Sam Flemming
van
CIC Data is deskundige op internet Word of
Mouth (iWOM). CIC analyseert de buzz van gebruikers over merken op weblogs en fora.
Sam zal vertellen hoe belangrijk iWOM is en belicht tevens de kansen en
bedreigingen in het nieuwe Media landschap. Voor meer over deze inspirerende
man lees zijn blog op www.samflemming.com en ontmoet hem persoonlijk op het Event.
Tze Kiat Tan
is
General Manager van BBDO Shanghai.
Tze zal laten zien hoe de Chinese consument zich ontwikkelt, in hoeverre de
Chinese consumenten onderling verschillen en hoe de Chinese consumenten markt
anders is t.o.v. Westerse consumenten markten. Ook zal Tze vertellen wat de
huidige trends zijn in China, wat populair is en hoe de chinezen reageren op
verschillende marketinguitingen.
Richard de Booij
van Wannahaves
zal op basis van zijn recente ervaringen een luchtige blik geven op zaken doen
met China.
Vincent
Everts
,
Trandwatcher en Partner bij InterimIC zal de sprkeres ondervragen om het
onbesprokenen naar boven te halen.
Dorrit Gruijters
,
Partner bij InterimIC en expert op gebied van kennisevenementen zal het Event
voorzitten.
Zie
www.chinareis2008.nl
voor programma en deelnemers.
Maandag 16 juni
Meeting Plaza
Planetenbaan 100
Maarssen