Ingezonden persbericht



Topsprekers over Online media &
gaming en de Chinese ConsumentenMarkt.

Maandag 16 juni 2008

14:30 - 19:30

East eats West
Op maandag 16 juni
vindt in Maarssen het China New Media Event
plaats naar aanleiding van de eerdere reis naar China. De beste contacten zijn naar Nederland uitgenodigd om te spreken over de ontwikkelingen in China. Hoe snel gaan de ontwikkelingen? Wat komt naar Europe? Hoe gedraagt de Chinese consument zich? Maar ook over het moordende tempo van de ontwikkelingen in online applicaties, mobile & gaming. En daarbij, hoe zou China als baas zijn hier in Europe? Of als buurman?


Marc van der
Chijs
stond een maand geleden prominent op de voorpagina van de Pers. Hij is oprichter van Tudou. Tudou
is de Chinese versie van YouTube en heeft een vergelijkbare grootte. In China heeft Tudou een marktaandeel van 50%, 10 miljoen gebruikers en 120 miljoen video views per dag. Verder is Marc investeerder in verschillende new media ventures waaronder Pioco een zeer succesvol bluetooth marketing bedrijf dat al duizenden bluetooth palen heeft in China en nu ook voor Coca Cola tijdens de olympics een bluetooth campagne voert. Daarbij is Marc expert op het gebeid van gaming. Als CEO van Spill Groep Asia
en Zlong kent hij deze markt
binnen tot buiten. Lees meer over Marc op zijn blog href="http://www.marc.cn/"

www.marc.cn


Sam Flemming
van
CIC Data is deskundige op internet Word of
Mouth (iWOM). CIC analyseert de buzz van gebruikers over merken op weblogs en fora. Sam zal vertellen hoe belangrijk iWOM is en belicht tevens de kansen en bedreigingen in het nieuwe Media landschap. Voor meer over deze inspirerende man lees zijn blog op www.samflemming.com en ontmoet hem persoonlijk op het Event.


Tze Kiat Tan
is
General Manager van BBDO Shanghai.
Tze zal laten zien hoe de Chinese consument zich ontwikkelt, in hoeverre de Chinese consumenten onderling verschillen en hoe de Chinese consumenten markt anders is t.o.v. Westerse consumenten markten. Ook zal Tze vertellen wat de huidige trends zijn in China, wat populair is en hoe de chinezen reageren op verschillende marketinguitingen.


Richard de Booij
van Wannahaves
zal op basis van zijn recente ervaringen een luchtige blik geven op zaken doen met China.


Vincent
Everts
,
Trandwatcher en Partner bij InterimIC zal de sprkeres ondervragen om het onbesprokenen naar boven te halen.


Dorrit Gruijters
,
Partner bij InterimIC en expert op gebied van kennisevenementen zal het Event voorzitten.

Zie

www.chinareis2008.nl
voor programma en deelnemers.

Maandag 16 juni

Meeting Plaza

Planetenbaan 100

Maarssen