Cap Gemini Nederland



NIEUWSBERICHT

Utrecht, 13 juni 2008

Capgemini breidt strategische relatie met HSBC uit

Het bedrijf gebruikt het Rightshore®-model voor wereldwijde leveringen ter ondersteuning van de groei van HSBC's mondiale financiële dienstenverlening

Capgemini heeft aangekondigd haar relatie met HSBC, een van `s werelds grootste organisaties voor bankieren en financiële diensten, te vernieuwen om de samenwerking met HSBC's wereldwijde technologiecentra voort te zetten.

Gedurende de afgelopen 17 jaar heeft Capgemini HSBC voorzien van diepgaande kennis van de sector, ter ondersteuning van verschillende belangrijke strategische onderdelen van HSBC, waaronder consumentenkredieten, creditcards, financieringen voor groepen consumenten en verzekeringen. Capgemini heeft gebruik gemaakt van verschillende technologieplatforms ­ van gangbare systemen tot moderne op het web gebaseerde systemen ­ om de commerciële initiatieven van HSBC, zoals het verbeteren van de klantenervaring, het op de markt brengen van nieuwe producten, het voldoen aan de juiste voorschriften en het betreden van nieuwe markten te ondersteunen en te versterken. Het Rightshore®-model van Capgemini is een reactief multisourcingmodel waarmee HSBC zich kan verzekeren van de juiste middelen, van de beste kwaliteit, op de juiste plaats en tegen concurrerende prijzen. Door de vernieuwing van de samenwerking heeft HSBC tot eind 2010 toegang tot 4500 manjaren van Capgemini.

"Wij zijn enorm blij dat we de zaken van HSBC kunnen blijven ondersteunen en nieuwe mogelijkheden in nieuwe gebieden gaan aanboren", aldus Roy K. Stansbury, hoofd `global account' van HSBC en hoofd wereldwijde verkoop bij de strategische businessunit financiële diensten van Capgemini. "Door samen te werken met HSBC's mondiale technologiecentra kunnen wij HSBC van meer kennis voorzien over het verhogen van de efficiëntie en het beperken van de uitgaven."

"Capgemini heeft over de jaren een sleutelrol gespeeld in de ondersteuning van ons bedrijf, waardoor wij voortdurend wereldwijd hebben kunnen groeien", aldus John Carr, chief operating officer van HSBC technologische diensten. "Het aanhalen van de banden met Capgemini versnelt de

NIEUWSBERICHT

voordelen van het model voor wereldwijde leveringen en effent daardoor het pad voor een grotere productiviteit, voorspelbaarheid en snelheid."

EINDE NIEUWSBERICHT

Over HSBC Holdings
HSBC Holdings NV heeft zijn hoofdkantoor in Londen en bedient wereldwijd meer dan 128 miljoen klanten via zo'n 10.000 kantoren in 83 landen en gebieden in Europa, de regio Azië-Stille Oceaan, Noord- en Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Afrika. Met 2354 miljard dollar aan activa op 31 december 2007 is HSBC een van de grootste organisaties op het gebied van bankieren en financiële diensten ter wereld. HSBC wordt wereldwijd gepromoot als `de plaatselijke bank van de wereld'.

Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties en veranderingsprocessen van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten, die vrijheid creëren in het ondernemerschap van de klanten. Daarbij werkt Capgemini op een onderscheidende manier - the Collaborative Business Experience - samen met zijn klanten aan het behalen van snellere en betere resultaten. Bovendien wordt gebruikgemaakt van het eigen wereldwijde leveringsmodel Rightshore®, met als doel de juiste resources op de juiste locatie tegen concurrerende prijzen te kunnen leveren. Capgemini heeft vestigingen in 36 landen en heeft wereldwijd meer dan 83.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2007 een omzet van 8,7 miljard euro. Meer informatie is beschikbaar op www.nl.capgemini.com.