Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
70% vakantiegangers wil wel advies bij inpakken auto
Vakantiebagage leidt in 4 op de 10
gevallen tot onenigheid
Het inpakken van de auto voor de vakantie leidt bij maar liefst 40% van de gezinnen tot onenigheid. Waar 90% van de mannen zegt dat zij bepalen hoe de auto wordt ingepakt - wat de helft van de vrouwen bevestigt - zegt bijna 90% van de vrouwen dat zíj bepalen wat er in de vakantiekoffer meegaat. Dit blijkt uit een online enquête van Avis Autoverhuur waaraan ruim 500 mensen meededen. Van hen geeft 70% aan dat zij voor het effectief inpakken van de auto wel advies kunnen gebruiken.
Uit de reacties op de enquête via de site van Avis komt verder naar voren dat 9 op de 10 mensen zegt wel eens teveel bagage mee te nemen op vakantie; bij 29% gebeurt dit vaak, bij 58% soms. Ruim 60% van de mensen zegt nooit belangrijke spullen te vergeten en 36% geeft aan dat hen dit soms gebeurt.
Hulp zeer gewenst
"Wij waren verrast door sommige uitkomsten", aldus Thom Doorenbosch, manager marketing en sales van Avis Autoverhuur. "Je verwacht wel dat er in gezinnen door de inpakstress woorden vallen, maar niet dat dit in 4 op de 10 gezinnen gebeurt. Terwijl wel een duidelijk rolpatroon wordt aangegeven: de vrouw pakt de koffers in, de man de auto. Dat laatste is dan blijkbaar geen gemakkelijke klus als je ziet dat 70% aangeeft wel wat hulp te kunnen gebruiken. Misschien omdat de auto nét te klein is voor het gezin plus vakantiebagage, óf omdat het gewoon een lastige klus is. Iedereen die bij het inpakken op weg geholpen wil worden, bieden wij via www.avis.nl virtueel hulp. Achter de banner op de homepage vindt men praktische tips en een game waarbij drie auto's van verschillend formaat ingepakt moeten worden. Alle deelnemers aan de game dingen mee naar mooie prijzen, met als hoofdprijs een Fly & Drive naar Amerika."
Over Avis Autoverhuur
Het credo van AVIS Autoverhuur is 'We Try Harder'. Het bedrijf behoort tot de wereldtop van autoverhuurbedrijven. In Nederland heeft AVIS 42 kantoren en profileert zich zich als 'beste aanbieder' waarbij het gebruik maakt van een permanente Customer Opinion Survey (klanttevredenheid onderzoek) om volledig op de hoogte te zijn van de servicebeleving en wensen van de klanten.
EINDE BERICHT