Donderdag 12 juni 2008
Deze week in FEM Business (week 24, vanaf vrijdag 13 juni in de kiosk)

DE ZAKENBANKIER
Wilco Jiskoot was de 'Macher' van Nederland NV
Deze maand nam hij afscheid van ABN Amro, waarvoor hij 32 jaar het gezicht was bij beursintroducties, fusies en overnames. Portret van Nederlands machtigste zakenbankier en dealmaker.

Executive education op maat
Voor de ambitieuze manager en zelfstandige professional is education permanente van levensbelang. Maar wie heeft er tegenwoordig nog tijd voor een compleet curriculum? Niemand, en de trend van MBA's naar behoefte is onstuitbaar. FEM Business selecteerde de belangrijkste vakken en interviewde de goeroes.

Afzien bij Air France
Dure kerosine dwingt de airlines tot Schotse oplossingen. Alles moet goedkoper, en dus lichter. Waar we vroeger nog een glaasje champagne kregen, moet ook de business class reiziger straks nippen uit ultralicht plastic.

Het James Bond-cluster
Het 007-imperium wordt nog steeds met strakke hand geleid door de familie Broccoli. Die verdient vooral geldt door andere merken een plekje te gunnen aan het lijf van James (horloges, pakken, Philishave) of flink te betalen voor zijn vervoermiddel. Die Aston Martin DBS is vast getest door onze autoredactie.

Verder in dit nummer:

- Fortis heeft moeite met financiering ABN Amro
â- Goudkoorts in Afrika: telco Safaricom naar de beurs
â- Betuwelijn een jaar in bedrijf: wat nu?
â- Frans Faas: assertieve of agressieve investeerder?

Noot voor de pers:
Informatie Arne van der Wal 06-22313718 Jean Dohmen 06-52037025 of 020 5159852(secretariaat)