Ingezonden persbericht
Ida van Belle nieuwe directeur Stichting Pink Ribbon
in beweging tegen borstkanker
Per 1 juni heeft Ida van Belle het directeursstokje overgenomen van Stan de Klerk. Ida van Belle heeft diverse (marketing) managementfuncties vervuld in organisaties binnen de zakelijke dienstverlening. Zij werkte ondermeer bij Ernst & Young, Randstad en Postbank. Ida zal de richting die Stan de Klerk met Stichting Pink Ribbon is ingeslagen met veel enthousiasme en inzet voortzetten. "Ik zal alles op alles zetten om aan de ene kant onze bewustwordingsboodschap te verspreiden en tegelijkertijd fondsen binnen te halen voor onderzoek en projecten waarmee o.a. de (na)zorg voor borstkankerpatienten verbeterd wordt", aldus Ida van Belle.
2001 - 2007
Hoofd Marketing, Communications & Sales Support bij Ernst & Young
1999 - 2001
Manager Marketing & Verkoop bij Randstad in regio Zeeland/West Brabant
1996 - 1999
Beleidsadviseur en Projectleider Marketing Betalen bij Postbank
Stichting Pink Ribbon in beweging
Het thema van de campagne van Stichting Pink Ribbon zal in 2008 net als vorig jaar `bewegen` zijn. Bewegen vermindert de kans op borstkanker. Per jaar komen er in Nederland circa 12.500 borstkankerpatiƫnten bij. Slechts bij 5% spelen erfelijke factoren een rol. In de andere gevallen kunnen de leefgewoonten van invloed zijn op het risico om borstkanker te krijgen. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat op termijn per jaar 1000 tot 1500 gevallen van borstkanker zouden kunnen worden voorkomen, als iedereen voldoende zou bewegen.
Noot voor redacties:
Achtergrondinformatie (
Ingezonden persbericht