In Rotterdamse metrostations komen schermen waarop je alles kunt lezen
over wat er speelt in de stad.
City Media Rotterdam, waar zowel de Gemeente Rotterdam als de RET in
investeren, gaat Rotterdammers via grote schermen informeren over wat
er in de stad speelt. Er wordt ook ruimte gegeven aan Rotterdammers om
een actieve rol op het interactieve digitale platform te vervullen.
Via sms, e-mail en andere applicaties kun je laten zien wat je bezig
houdt. De schermen zullen zo gaan functioneren als spiegelbeeld van de
stad.
Programmering
City Media Rotterdam gaat zeven dagen per week van ca. 6 uur 's
ochtends tot ca. 1 uur 's nachts uitzenden. Op metrostation Beurs
zullen reizigers vanaf begin oktober als eerste de uitzendingen kunnen
bekijken; een 15 minuten durend filmpje afgestemd op de sfeer van de
dag. Wachtend op het metrostation lees je het laatste nieuws en alles
over entertainment, architectuur, business, kunst, cultuur, uitgaan,
sport en nog veel meer. Daarnaast is er ruimte voor advertenties.
Vooruitstrevend
Naast het stimuleren van betrokkenheid van bewoners van Rotterdam wil
City Media ook de stad promoten als vooruitstrevende, moderne en
internationale stad. Maar ook de creatieve sector stimuleren en het
bevorderen van interactie tussen verschillende leefgebieden en
gemeenschappen binnen Rotterdam zijn belangrijke doelstellingen.
Gemeente Rotterdam