Gemeente Rotterdam

In Rotterdamse metrostations komen schermen waarop je alles kunt lezen over wat er speelt in de stad.

City Media Rotterdam, waar zowel de Gemeente Rotterdam als de RET in investeren, gaat Rotterdammers via grote schermen informeren over wat er in de stad speelt. Er wordt ook ruimte gegeven aan Rotterdammers om een actieve rol op het interactieve digitale platform te vervullen. Via sms, e-mail en andere applicaties kun je laten zien wat je bezig houdt. De schermen zullen zo gaan functioneren als spiegelbeeld van de stad.

Programmering
City Media Rotterdam gaat zeven dagen per week van ca. 6 uur 's ochtends tot ca. 1 uur 's nachts uitzenden. Op metrostation Beurs zullen reizigers vanaf begin oktober als eerste de uitzendingen kunnen bekijken; een 15 minuten durend filmpje afgestemd op de sfeer van de dag. Wachtend op het metrostation lees je het laatste nieuws en alles over entertainment, architectuur, business, kunst, cultuur, uitgaan, sport en nog veel meer. Daarnaast is er ruimte voor advertenties.

Vooruitstrevend
Naast het stimuleren van betrokkenheid van bewoners van Rotterdam wil City Media ook de stad promoten als vooruitstrevende, moderne en internationale stad. Maar ook de creatieve sector stimuleren en het bevorderen van interactie tussen verschillende leefgebieden en gemeenschappen binnen Rotterdam zijn belangrijke doelstellingen.