Klant ontevreden over kredietverstrekkers
12/06/2008 09:32
Independer
De service die banken en verzekeraars verlenen bij het afsluiten van een lening wordt beduidend hoger gewaardeerd dan die van kredietverstrekkers. Verzekeraar FBTO krijgt de hoogste waardering (7,9) van haar klanten, terwijl kredietverstrekker PrimeLine slechts een 5,3 krijgt. Dit blijkt uit recent onderzoek van vergelijkingssite Independer.nl.
Gemiddeld ontvangen de kredietverstrekkers een 6,3 van hun klanten. De banken scoren beduidend hoger met een gemiddelde van een 7,0. Verzekeraars worden met gemiddeld een 7,6 het best gewaardeerd.
Van de onderzochte banken scoort Postbank gemiddeld het hoogst (7,4). Binnen deze groep heeft de DSB Bank met een 5,9 de laagste waardering. Crediam is met een gemiddelde van 7,7 een positieve uitzondering binnen de groep van kredietverstrekkers. PrimeLine (5,9) en De IJssel (5,7) zijn de laagst gewaardeerde kredietverstrekkers.
Voor de aspecten 'kwaliteit van de administratie en informatie' en 'klaarstaan voor klanten' krijgt FBTO de hoogste waardering van de klanten (beiden een 7,8). Kredietverstrekker PrimeLine scoort op deze aspecten de laagste klantwaardering: respectievelijk een 5,1 en een 5,3. Op het aspect 'beloften nakomen' komen FBTO en Delta Llyod als beste uit de bus met een 8,1. PrimeLine krijgt wederom de laagste klantwaardering op dit aspect (5,6).
In de periode 15 mei 2007 t/m 14 mei 2008 hebben ruim 15.000 bezoekers deelgenomen aan de Independer Consumenten Monitor. Bezoekers die leningen vergeleken op Independer.nl hebben hun huidige geldverstrekker beoordeeld op de aspecten: klaarstaan voor klanten, beloften nakomen en kwaliteit van de administratie en informatie.
http://www.independer.nl