Ingezonden persbericht
P e r s b e r i c h t
Mediastad Hilversum
twee weken ZAPPcity
Alle evenementen onder één promo-paraplu
ZAPPcity wordt de paraplu waaronder alle Hilversumse evenementen in de periode eind augustus / half september gepromoot gaan worden. Het is een initiatief van het citymarketingproject Hilversum Goed Bekeken. Kunst, cultuur, media, sport en vrijetijd, winkels en horca, gaan zich gezamenlijk presenteren om Hilversum nog beter op de kaart te zetten. ZAPPcity wordt hiermee de opmaat voor het nieuwe seizoen om meer bezoekers naar de Mediastad en haar vele attracties te trekken. Het is de bedoeling dat dit promotieproject ook in komende jaren wordt voortgezet.
De gemeente Hilversum is enthousiast over de plannen en heeft een subsidie beschikbaar gesteld om alle krachten te bundelen en voor een uitnodigende promotie te zorgen. De campagne sluit geheel aan bij het streven van de gemeente om te laten zien dat Hilversum veel te bieden heeft, en om het Media Park dichter bij de stad te brengen, en omgekeerd. Deze kruisbestuiving krijgt onder meer gestalte in één of meer Open Dagen bij een aantal op het Media Park gevestigde bedrijven, zoals DutchView, RTL en Beeld en Geluid. Ook wordt bekeken of tijdens ZAPPcity nieuwe omroepprogramma's op locaties in de stad gepresenteerd kunnen worden.
Hilversum gaat voor goud
De idee om als bezoeker al zappend langs het activiteitenaanbod te gaan, komt voort uit de brainstormsessie van het Hilversumse bedrijfsleven eind vorig jaar onder de noemer 'Hilversum gaat voor goud'. Zappen door Hilversum kwam toen als beste uit de bus, en is door een initiatiefgroep onder leiding van Hilversum Goed Bekeken-voorzitter Teus Kroon verder vorm gegeven. De afgelopen weken hebben de initiatiefnemers zowel in gesprekken met de gemeente als met nagenoeg alle bedrijven en instellingen, het nut en de haalbaarheid van ZAPPcity besproken. Men kreeg veel bijval, vooral ook omdat veel verwacht wordt van de gezamenlijke promotie.
Onder de ZAPPcity-paraplu zullen bestaande en nieuwe evenementen een plek krijgen. Bestaand zijn Hilversum on Air, de Cultuur- en Vrijetijdsmarkt en de Open Monumentendag. Nieuw zijn onder meer het Rondje Media Park, een Sportparade annex Demo & Doe Dag, waaraan alle Hilversumse sportverenigingen mee kunnen doen, een Film 3daagse, aparte programma's voor senioren en jeugd, speciale horeca-arrangementen en een spetterende finale met jazzroute en bluesfestival.
Campagne ook gericht op bezoekers van buiten Hilversum
Middels een forse publiciteitscampagne zal ZAPPcity de komende maanden als promotie-instrument in de markt worden gezet. Doel is om niet alleen de Hilversummers te trekken maar evenzeer bezoekers van buiten Hilversum naar de Mediastad te halen. ZAPPcity wil bij de Hilversummers het gevoel van trots op hun stad verder aanmoedigen en hen al zappend het grote en veelzijdige scala aan activiteiten te laten meebeleven. Maar de campagne richt zich ook nadrukkelijk op potentiéle bezoekers van buiten Hilversum, die in Hilversum alles kunnen vinden wat van hun gading is.
Live verbinding Raadhuis - Media Park
ZAPPcity is dinsdag 10 juni in Hotel Lapershoek ten doop gehouden tijdens een bijeenkomst van alle partners van Hilversum Goed Bekeken. De komende tijd zal een eigen logo worden ontwikkeld en zal het projectteam, bestaande uit Robert Elfrink, Teus Kroon, Minke van Thiel, Jan-Douwe Rekers en José Groothuis, de plannen verder uitwerken en afstemmen met organisatoren van de verschillende onderdelen. De opening van ZAPPcity is op donderdag 28 augustus middels een live verbinding tussen Raadhuis en Media Park.
Hilversum Goed Bekeken
Hilversum Goed Bekeken is het citymarketing initiatief dat is opgezet voor een krachtige profilering van Hilversum. Doel is om de regionale trekkracht van Hilversumj te versterken, meer bezoekers en bedrijven aan te trekken, maar ook om de inwoners van Hilversum weer trots te maken op hun stad. De slogan Hilversum Goed Bekeken is een knipoog naar Hilversum Mediastad, maar staat voor 'Hilversum is de moeite waard om eens goed naar te kijken'.
Hilversum, 11 juni 2008
ZAPPcity / RE
Voor nadere informatie:
Robert Elfrink 035 - 656 12 96 of 06 - 24 21 86 85
Binnenkort ook te bereiken via info@zappcity.nl en www.zappcity.nl
Roeland Tameling 06 - 17 453 490
info@hilversumgoedbekeken.nl en www.hilversumgoedbekeken.nl
---- --