Ingezonden persbericht
Lof in the spotlight
Jolanda Holwerda, oprichtster van het tijdschrift Lof, heeft een bijzondere vermelding gekregen bij de uitreiking van de Spotlightprijs. De jury loofde het blad voor moeders met ambitie, omdat het een ander, positiever en genuanceerder beeld geeft van vrouwen met een dubbele ambitie: werk én gezin. 'In de media wordt de ambitie van vrouwen regelmatig negatief afgeschilderd. Lof gaat uit van de mogelijkheden in plaats van wat niet kan', aldus het juryrapport.
De Spotlightprijs is maandag 9 juni voor de eerste keer uitgereikt door Opportunity in Bedrijf, een landelijk netwerk en expertisecentrum op het gebied van diversiteitbeleid. De prijs is bedoeld voor vrouwen en mannen die zich inzetten om de talenten en ambities van vrouwen zichtbaarder te maken, zodat de doorstroom van vrouwen naar hogere functies wordt bevorderd. De Spotlightprijs zelf is uitgereikt aan Jolanda Bouwens en Suzanne Franse van het Kadaster.
Nieuwe beweging
Jolanda Holwerda, werd door meerdere inzenders genoemd als kandidaat voor de Spotlightprijs. De jury kenmerkte de aanpak en inzet van Jolanda Holwerda als dapper, energiek en betrokken. 'Lof zet individuele talentvolle vrouwen in de schijnwerpers en laat bedrijven aan het woord die zich realiseren dat diversiteit belangrijk is voor een succesvolle bedrijfsvoering. Lof weet de harde kanten van het onderwerp aan de meer softe aspecten te koppelen en bedient zich daarbij van een breed scala aan aanpakken. Zij heeft daardoor méér dan een tijdschrift neergezet. Je kunt het 'een beweging' noemen.'
Dubbele ambitie
Jolanda Holwerda is blij met de aandacht die zij met Lof - en daarmee ouders met ambitie - krijgt. 'Zolang we de dubbele ambitie van vrouwen, en gelukkig ook steeds meer mannen, blijven ontkennen en werkende moeders in de hoek stoppen van ambitieloze vrouwen, gaat er niets veranderen in Nederland. Laten we erkennen dat talentvolle vrouwen ook moeder zijn, net zo als talentvolle mannen ook vader zijn.'
Lef voor Vaders
Om de positieve rol van de nieuwe "combivaders" te benadrukken, heeft Lof een vaderspecial uitgebracht: Lef voor vaders. Want moeders met een dubbele ambitie verdienen Lof. Vaders die voor hun dubbele ambitie durven uitkomen hebben Lef nodig.
Multimediaal platform
Het Lof magazine begon als een eenmalige uitgave, maar door alle energie die Jolanda Holwerda erin stak en mede daardoor opriep bij de doelgroep en bij bedrijven, mondde dit uit een multimediaal platform, met onder andere een tijdschrift dat vijf keer per jaar verschijnt, een online platform en diverse innovatieve evenementen.
Noot voor redactie;
Ingezonden persbericht