Ingezonden persbericht


|PERSBERICHT                                                            |
|Zevenbergen, 05 juni 2008                                              |
|                                                                       |
|       |GEMEENTE MOERDIJK MEEST KLANTVRIENDELIJKE GEMEENTE             |
|                                                                       |
|       |The gratification comes in the doing, not in the results       |
|       |                                                               |
|       |Trots en dankbaar nemen Henk Valkenburg en Judith den Bakker de|
|       |twee taarten in ontvangst die werden aangeboden door Getronics |
|       |PinkRoccade. Wéér  is de gemeente Moerdijk de nummer één van   |
|       |Nederland op het gebied van klanttevredenheid. Net als in 2007.|
|       |Een prestatie van formaat.                                     |
|       |                                                               |
|       |Dit alles blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek dat in    |
|       |april is uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Team         |
|       |Benchmarking Publiekszaken. Daarbij zijn ruim 13.000 bezoekers |
|       |van de gemeentelijke balies ondervraagd. Het grootschalig      |
|       |onderzoek maakt deel uit van Benchmarking Publiekszaken, een   |
|       |project waarin bijna 100 gemeenten zich met elkaar vergelijken.|
|       |                                                               |
|       |                                                               |
|       |Manager Front-Office Henk Valkenburg: "Uiteraard zijn wij erg  |
|       |trots om wéér de nummer één van Nederland te zijn. Het vergt   |
|       |een hoop inzet en kwaliteit van alle medewerkers binnen de     |
|       |gemeente om zo'n eerste plaats te bemachtigen. Maar om die     |
|       |plaats ook te behouden is nóg moeilijker."                     |
|       |                                                               |
|       |In het kantoor van Valkenburg prijkt een poster van James Dean |
|       |aan de muur. De carrière van de jonge gemeente Moerdijk is te  |
|       |vergelijken met het korte, maar zeer succesvolle leven van deze|
|       |acteur. Zoals Dean in korte tijd zijn kleine bijrolletjes wist |
|       |te verruilen voor hoofdrollen in kaskrakers en op die manier   |
|       |een voorbeeld werd, zo is het Moerdijk ook gelukt om een       |
|       |voorbeeldfunctie te zijn voor vele gemeenten.                  |
|       |                                                               |
|       |Tijd voor een feestje dus. Valkenburg en Den Bakker beseffen   |
|       |wel dat de gemeente nu niet tevreden achterover kan leunen. Er |
|       |is nog genoeg wat verbeterd kan worden. Of, zoals James Dean   |
|       |het ooit zei: "The gratification comes in the doing, not in the|
|       |results."                                                      |
|       |                                                               |
|       |Als u over dit persbericht nadere informatie wenst kunt u      |
|       |contact opnemen met de afdeling In- en externe communicatie,   |
|       |telefoonnummer 0168 - 373622/623/624.                          |

---- --

---- --