AutoRai

Suzuki Outdoor Experience een hit

(6/10/2008)
Met 8.000 bezoekers verdeeld over drie dagen is de eerste Suzuki Outdoor Experience meteen al een hit. De wereld van Suzuki streek vrijdag 6 tot en met zondag 8 juni neer op âExperience-Islandâ ât Blauwe Meer in het Brabantse Loon op Zand.

Tijdens dit gratis toegankelijke mega-evenement speelden de 4x4-autoâs, de motoren, de quads en de buitenboordmotoren van Suzuki de hoofdrol.

Met de Suzuki Outdoor Experience wil Suzuki-importeur B.V. NIMAG het publiek laten kennismaken met de veelzijdige wereld van Suzuki. Zo is het merk in Nederland marktleider op het gebied van motoren en loopt het voorop als het gaat om de ontwikkeling van nieuwe quads. Maar ook met zijn buitenboordmotoren is Suzuki een speler van wereldformaat in de watersport.

Mega-evement met topentertainment
Vrijdag 6 juni bezochten 1.000 zakelijke klanten en fleetowners de Business-to-businessdag. Zaterdag 7 juni verwelkomde B.V. NIMAG op het 44 hectare grote âExperience-Islandâ 3.000 en op zondag 8 juni 4.000 bezoekers. Onder een stalende zon beleefden zij een dag vol outdoor entertainment. Op het mega-evenement konden deelnemers onder meer de prestaties van hun Suzuki Grand Vitara of Jimny in het terrein beproeven. Meerijden op een speciaal instapparcours behoorde ook tot de mogelijkheden. Terreinrijden kon ook op het quadparcours voor kinderen, en met de zware Suzuki-quads voor volwassenen. Voor een spectaculaire tocht over het meer op de RIBâs (Rigid Inflatable Boats) voorzien van 300 pk sterke Suzuki DF300 V6-buitenboordmotoren bestond veel belangstelling. Voor wie het rustiger aan wilde doen, waren er waterfietsen en Suzumar-boten. Bij het banaanvaren en de demonstraties van Suzuki-crosscoureurs Erik Eggens en Shannon Terreblanche van het Beursfoon Pro MX Team was het weer vol gas.

Tokkelen, een reuzenrad, Kids World en presentaties van diverse producten van Suzuki en topentertainment verzorgd door X-FACTOR-winnares Sharon Kips completeerden het programma.

Cadeau
General Manager Marten Loedeman van B.V. NIMAG spreekt van een onvergetelijke dag. âMet een breed aanbod voor jong en oud op een prachtig terrein hebben we vol in de roos geschoten. Het schitterende weer was daarbij een cadeau dat we dankbaar in ontvangst hebben genomen. We hadden gerekend op een behoorlijke opkomst, maar 8.000 bezoekers overtreft onze stoutste verwachtingen. Het geeft aan dat Suzuki populair is en dat mensen graag deel willen zijn van de wereld van Suzuki.â