Suzuki Outdoor Experience een hit
(6/10/2008)
Met 8.000 bezoekers verdeeld over drie dagen is de eerste Suzuki
Outdoor Experience meteen al een hit. De wereld van Suzuki streek
vrijdag 6 tot en met zondag 8 juni neer op âExperience-Islandâ ât
Blauwe Meer in het Brabantse Loon op Zand.
Tijdens dit gratis toegankelijke mega-evenement speelden de
4x4-autoâs, de motoren, de quads en de buitenboordmotoren van Suzuki
de hoofdrol.
Met de Suzuki Outdoor Experience wil Suzuki-importeur B.V. NIMAG het
publiek laten kennismaken met de veelzijdige wereld van Suzuki. Zo is
het merk in Nederland marktleider op het gebied van motoren en loopt
het voorop als het gaat om de ontwikkeling van nieuwe quads. Maar ook
met zijn buitenboordmotoren is Suzuki een speler van wereldformaat in
de watersport.
Mega-evement met topentertainment
Vrijdag 6 juni bezochten 1.000 zakelijke klanten en fleetowners de
Business-to-businessdag. Zaterdag 7 juni verwelkomde B.V. NIMAG op het
44 hectare grote âExperience-Islandâ 3.000 en op zondag 8 juni 4.000
bezoekers. Onder een stalende zon beleefden zij een dag vol outdoor
entertainment. Op het mega-evenement konden deelnemers onder meer de
prestaties van hun Suzuki Grand Vitara of Jimny in het terrein
beproeven. Meerijden op een speciaal instapparcours behoorde ook tot
de mogelijkheden. Terreinrijden kon ook op het quadparcours voor
kinderen, en met de zware Suzuki-quads voor volwassenen. Voor een
spectaculaire tocht over het meer op de RIBâs (Rigid Inflatable Boats)
voorzien van 300 pk sterke Suzuki DF300 V6-buitenboordmotoren bestond
veel belangstelling. Voor wie het rustiger aan wilde doen, waren er
waterfietsen en Suzumar-boten. Bij het banaanvaren en de demonstraties
van Suzuki-crosscoureurs Erik Eggens en Shannon Terreblanche van het
Beursfoon Pro MX Team was het weer vol gas.
Tokkelen, een reuzenrad, Kids World en presentaties van diverse
producten van Suzuki en topentertainment verzorgd door
X-FACTOR-winnares Sharon Kips completeerden het programma.
Cadeau
General Manager Marten Loedeman van B.V. NIMAG spreekt van een
onvergetelijke dag. âMet een breed aanbod voor jong en oud op een
prachtig terrein hebben we vol in de roos geschoten. Het schitterende
weer was daarbij een cadeau dat we dankbaar in ontvangst hebben
genomen. We hadden gerekend op een behoorlijke opkomst, maar 8.000
bezoekers overtreft onze stoutste verwachtingen. Het geeft aan dat
Suzuki populair is en dat mensen graag deel willen zijn van de wereld
van Suzuki.â
AutoRai