Ingezonden persbericht
Avaya stroomlijnt vaste en mobiele communicatie bij Redback Networks
Avaya Unified Communications en Microsoft Office Communications Server 2007 bieden bredere ondersteuning van mobiele medewerkers
TER PUBLICATIE: 9 juni 2008
Avaya Unified Communications vormt de basis voor de vernieuwde communicatieomgeving van Redback Networks, onderdeel van Ericsson (Nasdaq: ERIC), dat video-centric routers produceert voor 75 procent van de grootste triple play-netwerken ter wereld. Het bedrijf integreerde zijn bestaande Avaya Intelligent Communications met Microsoft Office Communicator-desktopapplicaties. Daarnaast voegde het bedrijf de Avaya one-X Mobile"-applicatie toe. Hiermee worden mobiele telefoons een extensie van het zakelijke netwerk.
De nieuwe, geïntegreerde oplossing biedt medewerkers toegang tot een groot aantal communicatieopties en beheerfuncties via de bekende Microsoft-interface op hun pc of laptop. Zo kunnen medewerkers met behulp van rich presence in Microsoft Office Communicator zien wanneer collega s beschikbaar zijn voor een chatsessie of een telefoongesprek, bijvoorbeeld voor ondersteuning. Gesprekken kunnen worden geïnitieerd met click to call via vriendenlijsten, e-mails of adreslijsten, en medewerkers kunnen bij een conference call betrokken worden. Contact tussen collega s kan starten met chatten en vervolgens eenvoudig omgezet worden in een telefoongesprek door te klikken op de naam van het contact. Als medewerkers buiten de deur zijn, worden ze door one-X Communicator nog steeds aangeduid als beschikbaar via telefoon . Redback bespaart aanzienlijk op zijn telefoonkosten doordat via het bedrijfsnetwerk ook mobiele langeafstandgesprekken gevoerd kunnen worden.
Wereldwijd blijven we groeien en bieden we onze medewerkers verschillende manieren om ze vanuit huis, onderweg en op afstand te laten werken , zegt Chris Lahey, vicepresident IT van Redback Networks. We wilden gebruikmaken van de faciliteiten van onze bestaande infrastructuur en hiermee efficiëntere communicatie bieden, zodat medewerkers optimaal kunnen samenwerken, waar ze zich ook bevinden. Met Avaya hebben we dit, en meer bereikt.
Avaya one-X Mobile transformeert de smartphones van Redback-medewerkers in mobiele-kantoortelefoons met elke denkbare optie. Als een oproep naar het vaste nummer wordt gemist, zien medewerkers dit op hun mobiele telefoon en kunnen ze direct hun voicemail beluisteren. Daarnaast stellen ze zelf in welke telefoongesprekken ze ontvangen. Met VIP-screening, GPS-locatie en het vaststellen van tijdstippen bepalen de gebruikers waar, wanneer en voor wie ze bereikbaar zijn op hun mobiele telefoon.
De VPN-telefoons van Avaya bieden mobiele Redback-medewerkers de mogelijkheid om een traditionele telefoon thuis of onderweg op een breedbandverbinding aan te sluiten voor veilige toegang tot het zakelijke netwerk.
De samenwerking tussen Avaya en Microsoft biedt ons het beste van twee werelden doordat onze medewerkers bekend zijn met beide platformen , zegt Lahey.
######
Over Redback
Sinds januari 2007 is Redback Networks onderdeel van Ericsson (Nasdaq: ERIC). Het bedrijf heeft meer dan 106 miljoen breedbandlicenties verkocht aan 75 procent van de grootste telefoniebedrijven ter wereld. Het multiservice-routingplatform van Redback biedt geavanceerde en vooruitstrevende breedbanddiensten, zoals VoIP, IPTV, On-Demand Video en online gaming. Redback Networks heeft wereldwijd meer dan 50 carrierklanten en heeft zijn hoofdkantoor in San Jose, Californië, in de Verenigde Staten.
Ingezonden persbericht