Campagne ging op zondag 8 juni 2008 van start
Klavertjevier is het herkenningsteken voor promotiecampagne Gilze en Rijen
Meer bekendheid geven aan alles wat er te beleven is in de gemeente Gilze en Rijen. Dat is het doel van de promotiecampagne toerisme en recreatie die op zondag 8 juni van start ging. De officiële start vond plaats op de braderie in Gilze en tijdens Rijen Ruikt in Rijen.
Hét herkenningsteken voor deze promotiecampagne is een Klavertjevier. Ieder blad van het klavertjevier stelt een van de vier dorpskernen in de gemeente voor. Dit zijn Hulten, Molenschot, Gilze en Rijen. Daarnaast staat de groene kleur van het klavertjevier symbool voor de groene omgeving waarin deze vier kernen liggen.
Een klavertjevier staat ook symbool voor geluk. En dat is wat veel mensen vinden in de gemeente Gilze en Rijen. Inwoners vinden het bijvoorbeeld prettig wonen, leven en recreëren in de gemeente. Dit blijkt uit het Publieksonderzoek 2007.
Tot slot is een klavertjevier niet zomaar overal te vinden. Het moet echt ontdekt worden. Deze betekenis sluit aan bij het belangrijkste doel van de campagne: mensen helpen alles wat er te beleven is in de gemeente Gilze en Rijen te ontdekken.
Gemeente Gilze en Rijen