D-Date lanceert nieuw datingconcept

09/06/2008 09:30

D-Date

Pionier lanceert nieuw datingconcept

D-Date introduceert SinglesRadio en start nieuw relatiebemiddelingsconcept

Amsterdam, maandag 9 juni 2008 - De traditionele datingsite heeft haar langste tijd gehad, concludeert internetdatingpionier D-Date. Zij introduceert daarom op 9 juni een totaal vernieuwd relatiebemiddelingsconcept waarmee de single makkelijker en sneller de liefde van zijn/haar leven vindt. Het concept is onder andere gebaseerd op vergroting van de contactmogelijkheden en persoonlijke hulp bij het daten. Daarnaast start SinglesRadio: hét radiostation dat niet alleen goede muziek uitzendt, maar singles ook matcht op hun muziekkeuze.

10 jaar internetdating in Nederland

Tien jaar geleden startte D-Date als eerste in Nederland met de datingsite www.d-date.nl. Sindsdien is er veel gebeurd. Het fenomeen kwam uit de taboesfeer en als gevolg daarvan steeg het aanbod van datingsites explosief. Inmiddels zijn er ongeveer 300 relatiesites in Nederland en hebben naar schatting 1,5 tot 2 miljoen Nederlanders zich wel eens ingeschreven. De groei van de markt heeft het er voor de single echter niet gemakkelijker op gemaakt.

Denise Janmaat directeur/eigenaar D-Date: "Steeds vaker signaleren we dat mensen stoppen met internetdaten, 'omdat ze vinden dat het toch niet werkt'. Wij hebben daarom de balans opgemaakt van 10 jaar internetdaten. Onze conclusie is dat de traditionele datingsite haar langste tijd gehad heeft. Veel sites na ons zijn gestart door mensen die denken dat relatiebemiddeling via internet een kwestie is van een database bouwen en dat de rest daarna vanzelf gaat. Niets is minder waar, maar deze veronderstelling leeft ook bij veel singles en is een belangrijke reden voor de houding ten aanzien van internetdaten. Internetdating werkt écht. Alleen is kennis van hóe je dat moet doen om succesvol te zijn belangrijker dan ooit. Daarom introduceren we een concept waarmee we willen laten zien dat internetdating werkt en persoonlijk is!"

Nieuw concept

Het nieuwe relatiebemiddelingconcept zorgt ervoor dat de single als vanzelfsprekend contacten legt en de ander op een heel andere manier gaat zien. In het nieuwe concept presenteren singles zich completer, met aspecten als interesses, muziekvoorkeuren en dagelijkse dingen waar ze mee bezig zijn. D-Date rekent bovendien af met saaie standaard 'interesseberichtjes' en voorspelbare 'knipogen' waar nauwelijks een waardevol contact uit voortvloeit. De nieuwe site biedt acht verschillende mogelijkheden om contact te leggen, een andere manier van presenteren van de single, testen die allerlei aspecten van de persoonlijke ontwikkeling toetsen, persoonlijke coaching naar behoefte en het online radiostation SinglesRadio.nl dat singles met elkaar in contact brengt via hun favoriete singles, oftewel hits.

Muziek verbindt - Singles Radio

SinglesRadio is een nieuw online radiostation 'Powered by D-Date' en te beluisteren via www.singlesradio.nl. Het combineert hits met matchingfaciliteiten. Het concept van matchen op muziek is uniek in de online dating wereld en heel toegankelijk. Muziek doet altijd wel iets met je en het is een goede reden om het daarover eens met elkaar te hebben. De playlist van SinglesRadio wordt samengesteld uit de favoriete muziek die deelnemers van D-Date in hun profiel aangeven. SinglesRadio speelt hier actief op in: in de radioplayer kun je zien welke deelnemers het nummer dat wordt gedraaid óók in hun favorietenlijst hebben staan. Is er een muziekmatch en spreekt die deelnemer je aan, dan kan er direct worden doorgeklikt naar het profiel en worden gereageerd.

"Internetdaters hebben behoefte aan coaching"

Internetdating werkt! Cruciaal voor succes is dat je weet hóe je het moet doen. Zoals je een opleiding volgt om een carrièremove te kunnen maken, zo moet je je ook het internetdaten eigen maken. D-Date begeleidt daarom haar deelnemers - als zij dat willen - met tips en adviezen, via de site en/of persoonlijk en op een wijze die zij zelf kiezen. Dankzij deze coaching is er een betere vertaalslag mogelijk naar persoonlijke situaties, eigen profielteksten en reactiemogelijkheden.

Kosten en deelnamevormen

D-Date biedt vier deelnamevormen met verschillende service- en prijsniveaus. Zo kan elke single zelf kiezen in welke mate hij of zij geholpen wil worden om een nieuwe liefde te vinden. SinglesRadio kan door iedereen gratis worden beluisterd. Alleen D-Date deelnemers kunnen inloggen en gebruik maken van de unieke mogelijkheid om contact te leggen via muziek. Dit nieuwe 'Powered by D-Date' concept wordt nog door geen enkele andere datingsite aangeboden.

Over D-Date

D-Date is opgericht in 1998 door Denise Janmaat. D-Date laat mensen succesvol een relatie vinden door ze verder te laten kijken dan alleen maar naar profielfoto's. D-Date gelooft in persoonlijk coachen en wijst op het belang van realiteitszin. D-Date is een betaalde datingsite. Een belangrijk voordeel hiervan is dat er commitment wordt gevraagd van de deelnemers, waardoor voornamelijk serieus zoekende deelnemers zich registreren. D-Date biedt het beste van twee werelden en combineert het persoonlijke contact met de consulent van het traditionele relatiebemiddelingsbureau met de voordelen van internet dating (veel goedkoper, groter bestand en laagdrempelig). Dat deze werkwijze gewaardeerd wordt, blijkt uit het feit dat de helft van de nieuwe inschrijvingen geschiedt op basis van een tip van anderen.





http://www.d-date.nl