Zoom.in komt sterk uit STIR-meting
Een objectief beeld van de online video doelgroep
AMSTERDAM, 20080605 -- Zoom.in, exploitant van online nieuwsvideo's en online video-advertising, is sinds april deelnemer aan het Internet Bereiksonderzoek van de Stichting Internet Reclame, STIR. Hierdoor is objectief inzicht verkregen in het online bereik en kijkersprofiel van Zoom.in. Op grond van STIR-cijfers is er een duidelijk kijkersprofiel vast te stellen.
Allereerst blijkt de Zoom.in-kijker vaker man dan vrouw te zijn. Verder is de leeftijdscategorie 35-49 een dominante groep ten opzichte van andere leeftijdscategorieën. Opvallend is ook het hoge opleidingsniveau van de bezoekers, aangezien ruim 80% gemiddeld tot hoog opgeleid is. De verschillende nieuwscategorieën hebben een duidelijk eigen profiel. Nieuws en informatie, de grootste pijler van het Zoom.in-aanbod, trekt een breed ouder publiek, sport- en financieel nieuws heeft een scherp mannelijk profiel, terwijl entertainmentnieuws een relatief jong profiel heeft. Door het brede en gevarieerde aanbod ontstaan er goede segmentatiemogelijkheden, waardoor Zoom.in zowel kwantitatief als kwalitatief een aantrekkelijk advertentiekanaal vormt.
Volgens Sales Manager Michiel Plugge van Zoom.in is het grote voordeel van de beschikbaarheid van de STIR-cijfers dat er nu meer inzicht verkregen wordt in het gedrag van haar kijkers, waardoor de reclamecampagnes nog beter gestuurd kunnen worden naar iedere gewenste doelgroep. Dit komt de voorspelbaarheid van de campagneresultaten ten goede. Ook ziet hij door deze segmentatiemogelijkheden steeds minder reclamewaste ontstaan. De campagnes van adverteerders zullen daarom nog beter renderen op reclameherkenning, productkennis, merkherkenning en koopintentie.
In de eerste STIR-meting is ongeveer 30% van het totale Nederlandse Zoom.in-bereik gemeten. De komende maanden zullen ook de views worden gemeten van partijen waarvoor Zoom.in de content commercialiseert. Dan zullen ook bereikcijfers worden gepubliceerd.
Over Zoom.in
Dagelijks publiceert Zoom.in meer dan 150 nieuwsvideo's. De video's worden uitgezonden op meer dan 500 websites en bereiken daarmee 20 miljoen kijkers per maand in het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Russisch, Deens en Grieks. Zoom.in is daarmee de grootste aanbieder van online nieuwsvideo's in Europa. De Zoom.in-video's brengen het actuele binnenlandse, buitenlandse, sport-, entertainment-, economische en lifestylenieuws. De programma's van Zoom.in zijn in Nederland te zien op meer dan 85 vooraanstaande websites, waaronder die van Nieuws.nl, DePers.nl, MSN, UPC, Belegger.nl, FCUpdate, DeTelefoongids, IEX en op de (UMTS)-platforms van mobiele operators.
Zoom.in biedt adverteerders een kwalitatief reclameplatform rondom de nieuwsvideo's van Zoom.in. Met `pre-roll commercials', `in program sponsoring' en andere advertentie-uitingen is Zoom.in koploper in Europa met video advertising. In 2007 heeft Zoom.in meer dan 150 videocommercial campagnes verzorgd voor adverteerders als TomTom, ABN AMRO, Casema, Shell, D-reizen, en Sony.
Zoom.in Mobile:
Eind mei 2008 is `Zoom.in Mobile' gelanceerd, waarbij het mogelijk is gratis Zoom.in-video's te bekijken op de meeste mobiele telefoons met GRPS, UMTS en WiFi. Het aanmelden voor Zoom.in Mobile is eenvoudig. Stuur een SMS naar 3010 met de tekst `zet tv aan' of ga naar mobi.zoomin.tv via PC of mobiele telefoon.