Ingezonden persbericht


Persbericht

Pegasystems introduceert eerste contact center oplossing specifiek voor verzekeringssector

Amsterdam, 4 juni 2008 - Pegasystems (NASDAQ: PEGA), toonaangevend leverancier in Business Process Management, introduceert de eerste oplossing voor contact centers binnen de verzekeringssector. Deze lancering onderstreept wederom het marktleiderschap van Pegasystems op het gebied van Business Process Management (BPM). Het nieuwe framework, Customer Process Manager (CPM) for Insurance, biedt alle mogelijkheden die nodig zijn voor een zeer efficiënte klantenserviceafdeling waar meerdere communicatiekanalen worden gebruikt, zoals (computer)schermen, scripts, processen, scenario's en regels die eenvoudig zijn aan te passen, zonder dat extra programmering noodzakelijk is. Hierdoor is het mogelijk om continu te voldoen aan veranderende beleidslijnen en regelgeving.

CPM for Insurance maakt gebruik van real-time keuze- en beslissingsmogelijkheden, waardoor bij contact center medewerkers altijd de juiste volgende stap op het beeldscherm verschijnt, afhankelijk van het klantverzoek. Dit bespaart zeer veel tijd en voorkomt onjuiste adviezen. Bovendien worden problemen nu veel sneller opgelost.

Het framework integreert en verenigt alle klantgerichte processen en bestaande systemen tot een compleet klantoverzicht. Gegevens worden vastgelegd op basis van dialoog- en processtromen, die de prioriteit en het standpunt van de klant weergeven. De oplossing omvat zowel praktijkvoorbeelden uit de markt als bestaande, interne kennis. Medewerkers kunnen nu sneller en efficiënter reageren en anticiperen op de verzoeken van de klanten evenals persoonlijke service verstrekken via de telefoon, het internet of per e-mail. Dit verhoogt de productiviteit en vergroot de klantenbinding aanzienlijk.

De oplossing van Pegasystems is ook uitgerust met tools voor effectievere cross- en upselling- activiteiten en voor beter gegevensbehoud. Zo kunnen campagnes worden opgezet met behulp van een eenvoudige wizard die automatisch zorgt voor de scripts, klachtenafhandeling en gedetailleerde rapportages.

De toepassing biedt een aantal extra functionaliteiten, namelijk:
* Geavanceerd multimedia, multi-channel interactiebeheer;
* Volledige verwerking van serviceaanvragen, waaronder ook de opvolging van acties en het genereren van correspondentie;
* Automatische routing van binnenkomende gesprekken en werkopdrachten, op basis van de vaardigheden van de callcenter medewerkers;
* Het leveren van serviceniveauprofielen, doelstellingen en contractuele gebeurtenissen per klant;
* Toonaangevende mogelijkheden voor toegang, beveiliging en systeemonderhoud;
* Het eenvoudig genereren van maatwerk rapportages als aanvulling op de uitgebreide reeks contact center activiteitenverslagen, die allemaal binnen andere gestandaardiseerde rapportagepakketten kunnen worden ingevoerd.

De huidige consument kan kiezen uit veel verschillende mogelijkheden voor verzekeringsdekking - en heeft daardoor hoge verwachtingen van de service. Als gevolg daarvan ligt bij de medewerkers een hoge druk om de kosten van activiteiten zo laag mogelijk te houden, terwijl ze ook optimale service moeten bieden, aldus Gary Kirkham, Director Insurance Industry Solutions bij Pegasystems. Uit onze nieuwste oplossing blijkt duidelijk het inzicht van Pegasystems in de verzekeringssector en de ervaring in het oplossen van unieke uitdagingen. Hiermee kunnen medewerkers problemen oplossen met betrekking tot kosten en tegelijkertijd productief zijn en goede service bieden. Aangezien deze contact center oplossing is gebaseerd op PEGA-Build for Change ®-technologie, hebben medewerkers de flexibiliteit die zij nodig hebben om te reageren op de veranderende druk en mogelijkheden in de toekomst.

Over Pegasystems

Pegasystems (NASDAQ: PEGA), leider in Business Process Management, levert software waarmee s werelds meest geavanceerde organisaties hun omzetgroei, productiviteit en flexibiliteit kunnen optimaliseren. Klanten gebruiken de bekroonde SmartBPM® suite ter verbetering van hun klantenservice, het bereiken van nieuwe markten en vergroting van hun operationele effectiviteit. Met behulp van de gepatenteerde SmartBPM technologie van Pegasystems zijn bedrijfsapplicaties eenvoudig te ontwikkelen en aan te passen door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren.

De SmartBPM oplossing van Pegasystems verenigt pure BPM-software en een intelligente Business Rules Engine in één technologie waarmee organisaties snel kunnen anticiperen op steeds veranderende marktomstandigheden. De Build for Change® technologie stelt ondernemers en IT- medewerkers in staat beter te presteren dan hun concurrenten. De Pegasystems suite is aangevuld met een reeks solution frameworks van specifieke best- practices voor bijvoorbeeld toonaangevende organisaties binnen de financiële dienstverlening, de verzekeringswereld, de gezondheidszorg, de overheid, life science, communicatie, productie en andere industrieën.

Het hoofdkantoor van Pegasystems is gevestigd in Cambridge, Massachusetts (VS). Het bedrijf heeft kantoren in Noord-Amerika, Europa en Azië. Meer informatie over Pegasystems op: www.pega.com

All trademarks are the property of their respective owners.

Voor redactionele informatie:

Influx PR Gerline van Wijnen/ Marleen Lassche Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Tel.: 055 366 3034, e-mail: gerline@influx-pr.com / marleen@influx-pr.com