Ingezonden persbericht

ING HOOFDSPONSOR VAN HET ZUIDERZEEMUSEUM

Vandaag werd de jubileummanifestatie voor het zestigjarige bestaan van het Zuiderzeemuseum plechtig geopend door minister Plasterk van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Daarbij werd officieel bekendgemaakt dat ING de hoofdsponsor wordt van het Zuiderzeemuseum. Beide partijen stellen zich ten doel om aan een zo groot mogelijk publiek het beste van de Nederlandse kunst, ontwerp en design te tonen tegen de achtergrond van de Nederlandse geschiedenis, cultuur en erfgoed. ING- en Postbankpashouders krijgen 50% korting op de entreeprijs van het Zuiderzeemuseum.

ING
ING sponsort wereldwijd kunst- en cultuurprojecten. De focus ligt hierbij op muziek en beeldende kunst. Het sponsorschap varieert van samenwerking met grote culturele instellingen tot bijdragen aan evenementen en aanmoediging van jong talent. Zo sponsort ING ook het Koninklijk Concertgebouworkest, het Rijksmuseum in Amsterdam en de TEFAF in Maastricht.

Zuiderzeemuseum
Het Zuiderzeemuseum gebruikt de ondersteuning van ING vooral voor de verdere ontwikkeling van het vernieuwde museum. Dit toont de kunst en cultuur van Nederland op een laagdrempelige wijze, met nadruk op de relatie tussen de hedendaagse kunst- en designwereld en de oorsprong daarvan in ambacht en traditie. Zo wordt het museum een dynamische en publieksgerichte museale ervaring, die verder gaat dan het verleden van de Zuiderzee. Het museum legt verbanden, zoekt de wereld op en toont Nederland in al zijn facetten: kunst, cultuur, ontwerp, erfgoed, design en geschiedenis.

Kijk voor meer informatie op www.zuiderzeemuseum.nl en www.ing.com.

---

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht