Technische Universiteit Delft
Een nieuwe markt in ontwikkelingslanden?
door M&C
Studium Generale
03 juni 2008 | 20:15 uur
plaats: Speakers, Burgwal 45-49, Delft
Kan hebzucht Afrika redden? Tot voor kort kon niemand geloven dat er
in ontwikkelingslanden een markt zou zijn voor leesbrillen. Laat staan
dat mensen verwachtten dat je een luxe product als een mobiele
telefoon zou kunnen slijten in Afrika. Inmiddels is mobiele telefonie
uitgegroeid tot een miljoenenbusiness in Afrika en duurt het niet lang
meer voordat goedkope leesbrillen in grote aantallen in India worden
geproduceerd en verkocht. Beide voorbeelden duiden op `Fortune at the
bottom of the pyramid'. Deze bedrijvigheid stimuleert de lokale
economie en schept extra banen in deze landen. Tegelijkertijd dragen
de verkochte producten dagelijks bij aan het welzijn van hun klanten.
Laat je inspireren door een McKinsey alumnus die vertelt hoe hij aan
de weg timmert op het gebied van investeringen in ontwikkelingslanden.
Laat je verrassen door twee interessante businessplannen van de
McKinsey business plan competitie "Business Beyond". Denk je dat deze
teams de Bottom of the pyramid gaan veroveren?
* Definitieve programma onder voorbehoud
Deze lezing wordt georganiseerd in samenwerking met McKinsey &
Company.
Toegang gratis
Meer informatie? www.sg.tudelft.nl
Laatst gewijzigd: 28 mei 2008