Technische Universiteit Delft

Een nieuwe markt in ontwikkelingslanden?
door M&C

Studium Generale

03 juni 2008 | 20:15 uur
plaats: Speakers, Burgwal 45-49, Delft

Kan hebzucht Afrika redden? Tot voor kort kon niemand geloven dat er in ontwikkelingslanden een markt zou zijn voor leesbrillen. Laat staan dat mensen verwachtten dat je een luxe product als een mobiele telefoon zou kunnen slijten in Afrika. Inmiddels is mobiele telefonie uitgegroeid tot een miljoenenbusiness in Afrika en duurt het niet lang meer voordat goedkope leesbrillen in grote aantallen in India worden geproduceerd en verkocht. Beide voorbeelden duiden op `Fortune at the bottom of the pyramid'. Deze bedrijvigheid stimuleert de lokale economie en schept extra banen in deze landen. Tegelijkertijd dragen de verkochte producten dagelijks bij aan het welzijn van hun klanten.

Laat je inspireren door een McKinsey alumnus die vertelt hoe hij aan de weg timmert op het gebied van investeringen in ontwikkelingslanden.

Laat je verrassen door twee interessante businessplannen van de McKinsey business plan competitie "Business Beyond". Denk je dat deze teams de Bottom of the pyramid gaan veroveren?


* Definitieve programma onder voorbehoud

Deze lezing wordt georganiseerd in samenwerking met McKinsey & Company.

Toegang gratis

Meer informatie? www.sg.tudelft.nl

Laatst gewijzigd: 28 mei 2008