Ingezonden persbericht
Goed design maakt een
verschil:
Fujitsu Siemens Computers pakt uit met een uniform
designconcept
Uniek in Europa: de
IT-fabrikant gebruikt haar end-to-end- designconcept om de waarde van haar
producten te benadrukken en haar merkherkenning te
vergroten
Maarssen, 3 juni
2008
- De massamarkt voor
computers is verwarrend; producten zijn vaak duplicaten van elkaar. Fujitsu
Siemens Computers legt de lat hoger met haar nieuwe end-to-end designconcept.
Europa's toonaangevende IT fabrikant heeft beslist het designproces te
integreren in al haar productiestappen. Zowel de buitenkant als de binnenkant is
een zaak van design geworden: Fujitsu Siemens Computers streeft naar het
afleveren van innovatie, gebruiksvriendelijkheid en processing power. "Design is
niet zomaar een modegril voor ons, het is een strategische investering in het
merk op lange termijn", zei Barbara Schaedler, Chief Marketing
Officer.
Het bedrijf
ontwikkelde de designtaal in een interdisciplinair project gedurende twee jaar.
Het design is bindend
in de toekomst voor alle
Fujitsu Siemens Computers consumenten- en businessproducten. Designers,
ingenieurs, productmanagers en marketingexperts hebben allemaal de koppen
bijeengestoken om de beste oplossingen te vinden. Daarbij werd ook rekening
gehouden met de mening van klanten. De erkende internationale
lang=NL-BE
design-
en innovatieadviseurs
IDEO met vestigingen in Palo
Alto, Londen en München ondersteunden het team als externe partner. Fujitsu
Siemens Computers is de eerste computerfabrikant in Europa die een uniforme
designtaal definieert voor alle productseries. De designrichtlijnen bepalen
bijvoorbeeld dat alle mens/machine interfaces gestandaardiseerd zijn in het
zwarte deel van het toestel zoals dat het geval is met poorten en kaartlezers,
die vooraan het product worden geplaatst, of het een PC of een laptop betreft;
hetzelfde geldt voor de muis en
de USB-stick. De
gebruiksvriendelijke en vlot toegankelijke features zijn ook
van toepassing op basismodellen.
"De buitenkant
ontwerpen van binnenuit" is het credo voor het end-to-end designconcept dat de
meesten verkiezen, zoals bleek uit een gezamenlijk globaal onderzoek bij 1.200
klanten. Het duidelijk bepaalde design met een hoek van 45 graden verzekert
plezier bij het gebruik van de computer en randapparatuur. Mobiel of vast, op
het werk of thuis, voor webgebruik of geavanceerde toepassingen, gebruikers
willen computers waar ze plezier aan
hebben en die ze kunnen gebruiken om hun eigen communicatie-infrastructuur op te
bouwen. Daarom hebben de designers en ingenieurs bij Fujitsu Siemens Computers
nauw samengewerkt om een concept te ontwikkelen dat het beste uit innovatieve
technologieën haalt. Oplichtende zachte toetsen
en het platte toetsenbord nodigen uit tot een intuïtieve bediening. Standaard
gebruikstoetsen bieden een vlotte toegang tot een groot aantal functies zoals
bijvoorbeeld multimedia functies. De technologische elementen van de toestellen
zijn onmiddellijk zichtbaar. Technologie maakt het verschil, design toont het.
Fujitsu Siemens Computers
lanceert drie nieuwe productreeksen met het nieuwe design:
+ AMILO is de naam
voor de consumentenproducten in hoog contrasterend wit en zwart: schoonheid
staat hier voor functionele verfijning. Een elegant accessoire is de kleine,
vierkante GraphicBooster die van de ultralichte AMILO Sa 3650, bijvoorbeeld, een
echt geavanceerd grafisch station maakt. De modellen hebben een glanzend wit
oppervlak met rechte, zwarte scheidingslijnen en zien er mooi uit, waar u ook
bent.
+ SCENICVIEW,
ESPRIMO Mobile, ESPRIMO en CELSIUS laten hun talenten zien in een
businessomgeving. Deze toestellen, bekleed met klassiek/afgezwakt antraciet,
stralen betrouwbaarheid, veiligheid en degelijkheid uit. Of u ingenieur bent of
manager, man of vrouw - deze mobiele toestellen zijn uw beste vrienden op
businessmeetings en als desktops de perfecte partner op de werkplek.
(verkrijgbaar vanaf de zomer 2008)
+ PRIMERGY is, net
als voorheen, de naam van Fujitsu Siemens Computers voor alle centrales die het
beste halen uit elk gegevenscentrum. Deze grijs/zwarte servers zien er niet
alleen sterk uit, ze zijn het ook. Ze garanderen veiligheid en een hoge
beschikbaarheid voor beveiligde gegevens. (verkrijgbaar vanaf Q1
2009)
De consistentie van
het design concept zorgt voor een hoog niveau van standaardisering en
individualisme. Specifieke producten en modellen, op maat gemaakt van
klantengroepen, zullen in dit design verschijnen in korte innovatiecycli.
Klantentests hebben aangetoond dat design een hoge mate van merkherkenning
garandeert: 80 procent schreef de producten toe aan Fujitsu Siemens
Computers.
-
Einde -
Over
Fujitsu Siemens Computers:
Fujitsu
Siemens Computers is de toonaangevende Europese IT-fabrikant en de marktleider
in Duitsland. Met zijn strategische nadruk op innovatieve mobiliteit en
producten, diensten en oplossingen voor dynamische datacenters, levert het
bedrijf een uniek assortiment van producten en diensten, van notebooks en
desktops tot servers en oplossingen en diensten voor de IT-infrastructuur.
Fujitsu Siemens Computers is aanwezig op alle belangrijke markten van Europa,
Afrika en het Midden-Oosten. Zijn dienstendivisie is in 170 landen actief. Het
bedrijf doet zijn voordeel met de globale samenwerking en het innovatievermogen
van zijn twee aandeelhouders, Fujitsu Ltd. en Siemens AG. De nadruk ligt op de
specifieke vereisten van de klanten, van grote tot kleine of middelgrote
ondernemingen of privégebruikers. Fujitsu Siemens Computers is lid van het
United Nations Global Compact Initiative.
Voor
meer informatie over sociaal verantwoord ondernemen, bezoekt u:
www.fujitsu-siemens.nl
.
Hier vindt u ook ons videoplatform met nieuws en achtergrondinformatie. Voor
beeldmateriaal bezoekt u de fotoserver:
http://www.fsc-mediaserver.com/fsc-photoserver
lang=DE
.
PR-contactpersonen:
Christiene
Bouwens
Manager
Marketing
Communicatie
Tel :
+31 (0)346 - 598 794 / +31 (0)6-533 86 091
lang=DE
Telefax:
+31
(0)346-550152
E-mail :
christiene.bouwens@fujitsu-siemens.com
Marenthe
de Nijs
PRima!
Tel:+31
(0)172 - 479913 / +31 (0)6-1850 1806
Telefax:
+31 (0)172-479607
E-mail:
marenthe@primacommunicatie.nl