Directe link met EK en humor succesfactoren voor EK-inhakers.

02/06/2008 15:15

Telegraaf Media Nederland

DIRECTE LINK MET EK EN HUMOR SUCCESFACTOREN VOOR EK-INHAKERS

Canal Digital en ING tot nu toe beste inhakers in De Telegraaf EK-inhaakwedstrijd

Vorige week zijn de eerste EK-inhakers meegenomen in De Telegraaf EK-inhaakwedstrijd. Twee inhakers zorgden voor opvallende eerste resultaten, die als advies kunnen dienen voor andere 'wakkere' adverteerders. Canal Digitaal, die zich onderscheidde door middel van een duidelijke link met het EK, en ING, die hoog scoorde door het gebruik van humor.

Onder de De Telegraaf-lezers die de uiting van Canal Digitaal hadden opgemerkt, vonden àlle respondenten de link tussen het merk en het EK logisch. Er is hier dan ook sprake van een zogenaamde intrinsieke link tussen de adverteerder en de gebeurtenis. Immers: het uitzenden van voetbalwedstrijden is een core product van Canal Digitaal. Deze als zeer logisch beoordeelde link zorgde dan ook voor een hoge waardering van de lezer.

Verder sprong de ING-inhaker uit de resultaten. In deze uiting heeft de bekende blauwe leeuw oranje voeten en hij vraagt zich af wanneer zijn pak klaar is. Hiermee wordt met een knipoog verwezen naar zowel het EK als naar de overgang van Postbank naar ING. De waardering van de lezers voor deze advertentie is uitermate hoog, voornamelijk op de dimensies 'grappig' en 'origineel'. Of zoals een lezer opmerkt: 'Zeer slim gevonden, heeft humor'. In een serie inhakers bouwt ING de spanning op richting het EK. De Telegraaf zal hierbij uiteraard onderzoeken welk extra effect dit volgtijdelijk karakter zal hebben op de scores.

Iedere inhakende adverteerder die meedoet aan het onderzoek ontvangt de onderzoeksresultaten. De beste adverteerder wint het 'hart' van de uitslagadvertentie op 9 juli ter waarde van bijna euro 17.000,-.

Over De Telegraaf

Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is primair actief in het uitgeven van dagblad De Telegraaf en het exploiteren van informatie via haar online kanalen. De Telegraaf is zeven dagen per week de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld bereik per dag van ruim 2,2 miljoen Nederlanders. Telegraaf.nl is een van de grootste en actuele nieuwsportals van Nederland. Samen met de special interest sites is Telegraaf.nl goed voor ruim 205 miljoen pageviews en ruim 3 miljoen unieke bezoekers per maand (NOM Print Monitor 2007-I/2007-II/ STIR april 2008). Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is een onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Over Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, Pilarczyk Media Groep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV'netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en - platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.






Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie (