RTL Group

RTL Nederland behaalt hoogste meimaand sinds 1999

Recordmaand voor RTL 5

RTL Nederland blijft in mei op afstand marktleider in de doelgroep 20-49 jaar. Met een gezamenlijk zenderaandeel van 32,3% haalt de family of stations de beste meimaand sinds 1999. De SBS groep volgt met 28,6% en de Publieke Omroepen met 25,5%.

In de doelgroep 20-49 jaar blijft RTL 4 marktleider met een zenderaandeel van 14,1%, gevolgd door SBS 6 (13,9%) en Nederland 1 (13,2%). In de doelgroep boodschappers 20-49 jaar behaalt de grootste zender van Nederland een zenderaandeel van 14,6%, ondermeer met de programmas Herrie In Het Hotel, Ik Wed Dat Ik Het Kan, Derek Ogilvie: The Ghost Whisperer en Goede Tijden, Slechte Tijden.

RTL 5 draait in mei een recordmaand in de eigen doelgroep 20-34 jaar met een zenderaandeel van 12%, de hoogste score sinds oktober 2006. In de belangrijkste commerciële doelgroep 20-49 jaar behaalt de zender 9,8%, dat eveneens sinds oktober 2006 de beste maand betekent. Dit mooie resultaat is onder andere te danken aan De Gouden Kooi, dat afgelopen maand haar finale beleefde. Ook de finale van Dames In De Dop, de afleveringen van Hollands Next Top Model, Deal Or No Deal, JENSEN! en de films Bourne Supremacy en 50 First Dates dragen hieraan bij.

RTL 7 haalt in de doelgroep mannen 20-49 jaar een zenderaandeel van 6,9% in het avondtijdvak. De Formule 1-programmas overdag scoren het hoogst. In de avond zijn dat RTL Voetbal Eredivisie, RTL Voetbal Insite, de films Black Knight en Planet Of The Apes en de Uefa Cup-wedstrijd Fiorentina-Glasgow Rangers.

RTL 8 haalt in de eigen doelgroep vrouwen 20-49 jaar een zenderaandeel van 3,6% met onder andere Mommy Market, Herrie In Het Hotel, Hollands Next Top Model, Four Weddings And A Funeral en As The World Turns.
---

Noot aan de redactie: voor meer informatie en/of interviews kunt u contact opnemen met Karin Bouwknegt, afdeling Communicatie van RTL Nederland, via tel: 035 6718598 of karin.bouwknegt@rtl.nl.