RTL Nederland behaalt hoogste meimaand sinds 1999
Recordmaand voor RTL 5
RTL Nederland blijft in mei op afstand marktleider in de doelgroep
20-49 jaar. Met een gezamenlijk zenderaandeel van 32,3% haalt de
family of stations de beste meimaand sinds 1999. De SBS groep volgt
met 28,6% en de Publieke Omroepen met 25,5%.
In de doelgroep 20-49 jaar blijft RTL 4 marktleider met een
zenderaandeel van 14,1%, gevolgd door SBS 6 (13,9%) en Nederland 1
(13,2%). In de doelgroep boodschappers 20-49 jaar behaalt de grootste
zender van Nederland een zenderaandeel van 14,6%, ondermeer met de
programmas Herrie In Het Hotel, Ik Wed Dat Ik Het Kan, Derek Ogilvie:
The Ghost Whisperer en Goede Tijden, Slechte Tijden.
RTL 5 draait in mei een recordmaand in de eigen doelgroep 20-34 jaar
met een zenderaandeel van 12%, de hoogste score sinds oktober 2006. In
de belangrijkste commerciële doelgroep 20-49 jaar behaalt de zender
9,8%, dat eveneens sinds oktober 2006 de beste maand betekent. Dit
mooie resultaat is onder andere te danken aan De Gouden Kooi, dat
afgelopen maand haar finale beleefde. Ook de finale van Dames In De
Dop, de afleveringen van Hollands Next Top Model, Deal Or No Deal,
JENSEN! en de films Bourne Supremacy en 50 First Dates dragen hieraan
bij.
RTL 7 haalt in de doelgroep mannen 20-49 jaar een zenderaandeel van
6,9% in het avondtijdvak. De Formule 1-programmas overdag scoren het
hoogst. In de avond zijn dat RTL Voetbal Eredivisie, RTL Voetbal
Insite, de films Black Knight en Planet Of The Apes en de Uefa
Cup-wedstrijd Fiorentina-Glasgow Rangers.
RTL 8 haalt in de eigen doelgroep vrouwen 20-49 jaar een zenderaandeel
van 3,6% met onder andere Mommy Market, Herrie In Het Hotel, Hollands
Next Top Model, Four Weddings And A Funeral en As The World Turns.
---
Noot aan de redactie: voor meer informatie en/of interviews kunt u
contact opnemen met Karin Bouwknegt, afdeling Communicatie van RTL
Nederland, via tel: 035 6718598 of karin.bouwknegt@rtl.nl.
RTL Group