Gemeente Zoetermeer

Voortaan één aanspreekpunt gemeente Zoetermeer

Start gemeentelijk callcenter

Maandag 2 juni is het nieuwe callcenter van de gemeente Zoetermeer op feestelijke wijze geopend. De gemeente Zoetermeer is hierdoor voortaan op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur te bereiken via telefoonnummer 14079. Achter dit centrale nummer zitten medewerkers die de bellers in een keer naar de juiste persoon doorverbinden. Telefoontjes over belastingen, meldingen en klachten en publiekszaken hoeven niet meer naar verschillende nummers maar kunnen allemaal naar het centrale nummer. "We zijn hard bezig om de dienstverlening van de gemeente te verbeteren. Een van die diensten is dat bewoners ons makkelijk met een vraag kunnen bellen en dan ook snel en goed worden geholpen. Het gemeentelijk callcenter is daarbij een stap in de goede richting." Aldus wethouder Patrick van Domburg tijdens de opening.

Het callcenter moet nog verder groeien; uiteindelijk moet 80% van alle binnenkomende telefoontjes in een keer afgehandeld worden. De komende periode worden de medewerkers opgeleid om in de toekomst ook inhoudelijke telefoontjes af te handelen. Doorverbinden is dan niet meer nodig. Zo wordt het GCC het telefonisch kanaal en aanspreekpunt van de gemeente Zoetermeer waar inwoners met al hun vragen terecht kunnen.

Weth. Patrick van Domburg tijdens het officiële eerste telefoontje dat bij het callcenter binnenkomt. Wethouder Patrick van Domburg tijdens het officiële eerste telefoontje dat bij het callcenter binnenkomt.