Voortaan één aanspreekpunt gemeente Zoetermeer
Start gemeentelijk callcenter
Maandag 2 juni is het nieuwe callcenter van de gemeente Zoetermeer op
feestelijke wijze geopend. De gemeente Zoetermeer is hierdoor voortaan
op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur te bereiken via telefoonnummer
14079. Achter dit centrale nummer zitten medewerkers die de bellers in
een keer naar de juiste persoon doorverbinden. Telefoontjes over
belastingen, meldingen en klachten en publiekszaken hoeven niet meer
naar verschillende nummers maar kunnen allemaal naar het centrale
nummer. "We zijn hard bezig om de dienstverlening van de gemeente te
verbeteren. Een van die diensten is dat bewoners ons makkelijk met een
vraag kunnen bellen en dan ook snel en goed worden geholpen. Het
gemeentelijk callcenter is daarbij een stap in de goede richting."
Aldus wethouder Patrick van Domburg tijdens de opening.
Het callcenter moet nog verder groeien; uiteindelijk moet 80% van alle
binnenkomende telefoontjes in een keer afgehandeld worden. De komende
periode worden de medewerkers opgeleid om in de toekomst ook
inhoudelijke telefoontjes af te handelen. Doorverbinden is dan niet
meer nodig. Zo wordt het GCC het telefonisch kanaal en aanspreekpunt
van de gemeente Zoetermeer waar inwoners met al hun vragen terecht
kunnen.
Weth. Patrick van Domburg tijdens het officiële eerste telefoontje dat
bij het callcenter binnenkomt.
Wethouder Patrick van Domburg tijdens het officiële eerste telefoontje
dat bij het callcenter binnenkomt.
Gemeente Zoetermeer