Ingezonden persbericht


Quote

----------

Harvard hoogleraar Doc Searls bij SCOPE

"What happens when the users are in charge"

Hoofddorp 26 juni 2008- Op maandag 2 juni was Doc Searls voor één dag in Nederland. SCOPE marketing technology was er dan ook bijzonder trots op, hem 's morgens persoonlijk te mogen ontvangen tijdens een exclusieve Meet & Greet voor directieleden.

Maandag was het zover; de Amerikaanse goeroe en Harvard hoogleraar Doc Searls was voor het eerst in Nederland en te gast bij SCOPE. Doc Searls staat bekend om zijn toekomstvisie. In 1999 verscheen het boek ´The Cluetrain Manifesto' waar hij co-auteur van is. Hierin werden voorspellingen voor de toekomst gedaan en 9 jaar later wordt zijn boek nog steeds als de reële toekomst gezien. Veel visies die hij in zijn boek presenteerde zijn reeds uitgekomen.

Doc Searls borduurt hier nog steeds op voort en is de grondlegger van het nieuwe CRM-denken: Vendor Relationship Management (VRM). Deze ochtend bij SCOPE zette hij uiteen dat klanten zelf aangeven wat hun behoeftes zijn; leveranciers geven informatie over zichzelf en de diensten die zij leveren. Klanten bepalen zelf op welke wijze en wanneer zij informatie of producten willen ontvangen en tegen welke voorwaarden".

Doc Searls was verheugd om bij SCOPE te mogen spreken. Hij was namelijk nog nooit eerder te gast geweest bij een CRM-bedrijf. Bovendien was hij van mening dat SCOPE, CRM bijzonder goed in de praktijk bracht en was onder de indruk van de hoogwaardige software. Vendor Relationship Management wordt ook wel Customer Managed Relations genoemd: klanten sturen de zakelijke relatie aan. Deze visie is één van de uitgangspunten voor de nieuwe reeks SCOPE software producten waarbij, in Doc Searls bewoordingen, "de end users" vanuit de "drivers seat" aansturen.

De gastenlijst bestond uit een selecte groep directieleden van Nederlandse bedrijven. Na zijn presentatie kregen de directieleden de mogelijkheid om Doc Searls zelf vragen te stellen, toegespitst op hun eigen organisatie. Of de tips van Doc Searls de sleutel zijn naar ongekend succes zal alleen de toekomst uit kunnen wijzen. De aanwezigen gingen in ieder geval allemaal tevreden weg. Het was een inspirerende ochtend!

Doc Searls bij SCOPE in Hoofddorp.

----------
Unquote

Over Doc Searls
Doc Searls is Co-auteur van "The Cluetrain Manifesto" Columnist en senior editor voor Linux Journal Bij het Harvard's Berkman Center is hij "Fellow", waar hij werkt op het VRM-project. Blogger op doc.weblogs.com/ Twitter op twitter.com/dsearls Meer informatie over VRM is te vinden op http://cyber.law.harvard.edu/projectvrm/Main_Page

Over SCOPE marketing technology
SCOPE marketing technology is een ervaren Nederlandse ontwikkelaar en leverancier van CRM software. Sinds 1987 is de organisatie actief in het ontwikkelen, verkopen en implementeren van systemen voor een effectieve ondersteuning van de klantinteractie binnen marketing-, verkoop- en serviceprocessen. Gebruikers van SCOPE CRM behoren tot de top van de Nederlandse markt en zijn actief met SCOPEbranchespecifieke oplossingen in sectoren als financiële dienstverlening, overheid, onderwijs & gezondheidszorg, handel & industrie, media & communicatie en overige zakelijke dienstverlening. Naast de ontwikkeling van branchespecifieke oplossingen richt SCOPE zich op het gebruiksgemak van de software. Dit komt tot uiting in de nieuwe productenreeks Customer² Experience Management, waarbij zowel de gebruikers profijt hebben van de software, als de klant die door hen bediend wordt.

Meer informatie
SCOPE marketing technology b.v.
Communicatie/ PR
Dominique Miriël
+31 (0)23 5719200
pr@scope.nl www.scope.nl

----------
© 2008 SCOPE marketing technology b.v. - Alle rechten voorbehouden