Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Piep, piep: SMS is nog steeds dé boodschap, maar hoe dit ten gelde te maken is de vraag tijdens conferentie in Cannes

Amsterdam, 2 juni 2008 Tijdens het door Informa gesponsorde Global Messaging 2008 evenement in Cannes, Frankrijk, werd duidelijk dat de SMS het niet gaat verliezen van de nieuwere soorten mobiele berichten. Integendeel, het aantal SMS-berichten dat verzonden wordt, blijft de komende jaren enorm stijgen. Personalisering is een belangrijke trend bij het smsen, aangezien eindgebruikers meer controle willen over de mobiele diensten die zij kopen.

Angelina en Brad waren er, Clint was er en zo was ook leider in mobiele messaging-technologie, mBalance, present. Voordat de Franse Riviera het podium was waarop filmsterren uit de hele wereld schitterden, waren de belangrijkste spelers uit de mobiele industrie begin mei er bijeen om te praten over de stand van zaken in mobile messaging. Tijdens de conferentie werd duidelijk dat SMS nog steeds een stevige basis geniet in grote delen van de wereld en dat met name Azië nog altijd een sterke groei laat zien in het aantal SMS-berichten dat verzonden wordt. In het Westen ligt volgens de aanwezigen, de nadruk meer op het toevoegen van waarde door een grotere personalisatie van de SMS-berichten en door een grotere verscheidenheid aan messaging-toepassingen te realiseren. Instant messaging, mobiele televisie, mobiele reclame en andere manieren om het web te mobiliseren worden genoemd als ontluikende toepassingen die het toekomstig gebruik van de mobiele abonnees gaan bepalen.

Dit betekent een uitdaging voor de mobiele operators. Zij moeten hun SMS-capaciteit vergroten, en wel op een meer kosteneffectieve wijze en op basis van de nieuwste technologieën, zodat hun eindgebruikers gebruik kunnen maken van gepersonaliseerde SMS-services. 'mBalance is, via haar OEM-partners, in staat om effectieve oplossingen voor deze uitdagingen aan te dragen. Met onze flexibele, netwerk-gebaseerde architectuur, kunnen we mobiele operators helpen hun netwerken klaar te maken voor de toekomst van SMS , zegt Marien van Ouwerkerk, President en Chief Executive Officer bij mBalance.

De aanwezige managers en bestuurders in Cannes verwachten dat de SMS voorlopig nog bijdraagt aan een substantieel deel van de inkomsten die exploitanten van mobiele netwerken genereren, ongeacht de regio. Dit is wederom goed nieuws voor de leiders op het gebied van infrastructuur, zoals mBalance, die de technologie levert voor meer dan 40 mobiele netwerken wereldwijd. Een techniek die daarmee goed is voor de afhandeling van meer dan 100 miljoen berichten per dag.

Over mBalance

mBalance is een erkende expert op het gebied van mobile messaging. mBalance voorziet mobiele netwerkoperators, system integrators en OEM s van een grote verscheidenheid aan innovatieve en kwalitatief hoogstaande producten en diensten op het gebied van SS.7 en mobile messaging. De onderneming is een betrouwbare partners voor de telecommunicatie-industrie op het gebied van message security en routing. mBalance levert geavanceerde oplossingen voor GSM, UMTS, CDMA en TDMA netwerken.

Press Contact:

mBalance

Ronald Cornelisse

T 06 45 21 87 06

E ronald.cornelisse@mbalance.com

Lubbers & De Jong

Wilco Rutenfrans

T 020 421 0565

E wilco@l-dj.nl