Gemeente Echt-Susteren
Commissievergadering op 2 juni
Volgende week vergadert de commissie Middelen op maandag 2 juni. De
vergadering begint om 19.30 uur en vindt plaats in de raadzaal van het
gemeentehuis, Nieuwe Markt 55 in Echt. In de commissie Middelen worden
alleen de financiële consequenties van raadsvoorstellen besproken. De
andere commissies bespreken de raadsvoorstellen inhoudelijk.
Agenda Vergadering Commissie Middelen, maandag 2 juni 2008
1. Opening
2. Vaststellen agenda
3. Vaststellen verslag vergadering commissie Middelen d.d. 25
februari 2008
4. Raadsvoorstel: Project herontwikkeling Echt Zuid-Oost
De gemeente werkt samen met een projectontwikkelaar aan
nieuwbouwplannen voor het gebied Echt Zuid-Oost (omgeving
Printservice). Om dat goed en met zo weinig mogelijk risico te kunnen
doen, wil het college samen met de projectontwikkelaar een BV
oprichten. Het college vraagt de raad aan te geven hoe de raad denkt
over het plan om die BV op te richten. Het college vraagt de raad ook
een stedenbouwkundig plan vast te stellen, zodat duidelijk is hoe het
gebied er straks uit komt te zien.
5. Raadsvoorstel: Verordening op de heffing en invordering van
leges 2008
Als de gemeente een bouwaanvraag of een ruimtelijke procedure
behandelt, moet de aanvrager legeskosten betalen. De nieuwe Wet op de
ruimtelijke ordening gaat op 1 juli in. Omdat er dan het een en ander
verandert wat betreft bouwvergunningen en ruimtelijke procedures moet
de gemeente ook de verordening op de heffing en invordering van leges
aanpassen. Het college heeft deze aanpassing voorbereid en vraagt nu
de raad met de noodzakelijke aanpassingen in te stemmen.
6. Mededelingen portefeuillehouder(s)
7. Rondvraag
8. Sluiting
De commissievergadering is openbaar. Iedereen die geïnteresseerd is in
de onderwerpen die aan bod komen, is dus van harte welkom om deze
vergadering bij te wonen. Omdat er voor de commissie raadsvoorstellen
zijn geagendeerd, kunt u ten aanzien van deze raadsvoorstellen gebruik
maken van het spreekrecht. Degene die van dit spreekrecht gebruik wil
maken, dient dit tenminste 48 uur voor de aanvang van de vergadering
te melden aan de griffie.
Alle stukken liggen ter inzage op het gemeentehuis tijdens
openingstijden. Voor informatie over de agendastukken en het tijdig
doorgeven dat u gebruik wil maken van het spreekrecht, kunt u contact
opnemen met de griffie, Martijntje Hermans of Belinda Bakkes,
telefoon: 0475 - 478 478.
De agenda's en alle digitaal beschikbare bijlagen kunt u ook hier
bekijken.