De effecten van onze activiteiten op het milieu verminderen
Als vervoersonderneming maken wij gebruik van grote aantallen
voertuigen, vliegtuigen en gebouwen, waarbij de uitstoot van stoffen
onvermijdelijk is. Het is ons doel om te investeren in methoden die de
milieueffecten van onze activiteiten beperken. Milieueffecten zijn
bovendien een belangrijke bron van zorg voor onze stakeholders. Een
van de initiatieven die wij in dit verband hebben ontwikkeld is
Driving Clean, een programma dat ons op termijn in staat stelt de
uitstoot van onze voertuigen blijvend te verminderen. Het gaat daarbij
met name om fijnstof (PM10), stikstofoxiden (NOx) en CO . Driving
Clean omvat vier hoofdprojecten: het schoner maken van ons bestaand
wagenpark, de inkoop van nieuwe voertuigen, onderzoek naar
mogelijkheden voor onze nieuwe vloot en gezamenlijke inspanningen met
onze partner, het Milieuprogramma van de Verenigde Naties (UNEP).
Food stacked in warehouse
Voor een effectief beheer van onze
milieueffecten streven wij naar invoering eind 2007 van de ISO
14001-milieunorm in al onze activiteiten wereldwijd. In ons online
Duurzaamheidsrapport brengen wij verslag uit over onze vorderingen op
dit gebied.
Maatschappelijke verantwoordelijkheid is een integraal onderdeel van
de manier waarop we bij TNT zaken doen. Daarom publiceren we ons
social responsibility report gelijktijdig met ons jaarverslag, zodat
onze aandeelhouders onze prestaties op het gebied van maatschappelijke
verantwoordelijkheid kunnen bespreken tijdens de jaarlijkse algemene
vergadering van aandeelhouders.
Wij zetten ons in voor de tien grondbeginselen van het Global Compact
van de Verenigde Naties en onderschrijven wij de drie werkprogramma's
van het Corporate Citizen Initiative van de sector Logistiek en
Vervoer (L&TCCI) van het World Economic Forum.
Op 30 augustus 2007 heeft CEO Peter Bakker, de TNT-strategie
gelanceerd om de transparantie ten aanzien van de CO emissies van
het bedrijf te verbeteren, de CO uitstoot van de operationele
activiteiten drastisch te reduceren en de 159.000 TNT-medewerkers te
stimuleren dit ook te doen in hun privéleven. Dit programma heeft de
naam Planet Me. Lees ook: Persbericht.
Publicatie datum: 02 juni 2008 CET: 15:16