MYbusinessmedia neemt Bengels en Sportcult over
Publicatietijd: 05/05/2008 11:01
Uitgever MYbusinessmedia neemt per 1 juni 2008 de modevaktitels Bengels voor de kindermodebranche en Sportcult voor de sportdetailhandel over van Summit Uitgevers. Dat zijn de twee uitgeverijen vandaag, 5 mei, overeengekomen. Beide titels blijven voorlopig gehuisvest in Leusden.
De nieuwe eigenaar, MYbusinessmedia Holding, werd in april 2007 opgericht. In 2007 is Uitgeverij Nassau overgenomen van Wolters Kluwer en zijn in oktober de titels Textilia en Schoenvisie gekocht van VNUmedia. Aandeelhouders van MYbusinessmedia zijn Hein Bronk en David van de Velde en investeringsmaatschappij Berk Partners.
Na één jaar tijd behoort de jonge uitgeverij MYbusinessmedia tot de top 5 Business to Business uitgeverijen in Nederland.
Bart van de Glind (directeur/eigenaar van Summit) is content een ambitieuze uitgever
gevonden te hebben voor de twee succesvolle modetitels: "Onze focus is gericht op groei, op online ontwikkelingen, maar ook vooral op het uitbouwen van onze positie naar meer multimediale activiteiten voor onze doelgroepen. MYbusinessmedia heeft alles in huis om dit te realiseren."
Hein Bronk, CEO van MYbusinessmedia, licht toe: "De toevoeging van
Bengels en Sportcult aan onze portefeuille is een belangrijke stap
voorwaarts voor onze Uitgeefcluster Fashion & Beauty. Daar waar Textilia een meer algemene en brede fashiontitel is, bereiken Bengels en Sportcult diep de segmenten Kindermode en Sportmode. Uitgeven in de zogenaamde verticals geeft veel strategische voordelen. We kunnen nu vier sterke merken combineren in zowel print als online proposities voor een brede doelgroep ondernemers en adverteerders.
Onze focus zal gericht zijn op de migratie van traditionele uitgeefconcepten naar online content en dienstverlening, waar geïntegreerde oplossingen en consultancy een onderdeel van zullen uitmaken."
---
Over MYbusinessmedia Holding
MYbusinessmedia bedient de business to business markt en richt zich op multimedia, online content en dienstverlening, inclusief geïntegreerde oplossingen en consultancy. MYbusinessmedia publiceert als marktleider naast de modetitels een scala aan vakgerichte producten voor de industrie, automobielmarkten, vervoer over water, werktuigbouw elektrotechniek, en voert onder meer de uitgaven: Vraag en Aanbod, Wie Levert, Schuttevaer, Automobielmanagement, Elektro Data en De Constructeur. MYbusinessmedia telt tachtig medewerkers en is gevestigd in Amsterdam en Deventer.
Voor meer informatie, raadpleeg www.mybusinessmedia.nl
Over Berk Partners
Berk Partners is een investeringsmaatschappij die participeert in langer bestaande,
middelgrote, goed geleide (familie-)ondernemingen met een sterke positie in haar
bedrijfstak. Berk Partners komt voort uit het in de jaren zeventig opgerichte Berk
Holding, het investeringsvehikel van Ben Pon. Na enkele succesvolle investeringen
(Jumbo spellen en puzzels, jeneverproducent Koninklijke Joh. de Kuyper & Zn., (portie)verpakkingsbedrijf W. van Oordt & Co en AC Restaurants) traden ook derden, en dan met name ondernemers, toe. In 2003 werd het derde fonds in successie, Berk Partners III, met vijftig aandeelhouders en een fondsvermogen van euro 27 miljoen, opgericht.
Voor meer informatie: www.berkpartners.nl
Links: http://www.mybusinessmedia.nl