De HuishoudAdviseur verandert naam
'Professional Organizing wordt door steeds meer Nederlandse bedrijven serieus genomen'
OENE, 20080509 -- De HuishoudAdviseur zal vanaf 1 juni 2008 actief zijn onder een nieuwe naam, namelijk `Start2Organize'. "Steeds meer bedrijven in Nederland erkennen het belang van een gestructureerde organisatie. Vooral het MKB maakt steeds vaker gebruik van ingehuurde expertise", concludeert eigenaar Erika Nijhof.
In Amerika is Personal Organizing een serieus beroep. Zoals met veel populaire beroepen waait er nog wel eens iets over naar Europa. Zo is Nederland ook in aanraking gekomen met de functie Personal Assistant (PA). Inmiddels is vrijwel iedereen hiermee bekend. De functie Personal Organizer (PO) staat in ons kikkerland echter nog in de kinderschoenen.
Als het aan `Start2Organize' ligt komt hier snel verandering in. "Een goed georganiseerde organisatie waar mensen ontspannen kunnen werken en volop de ruimte krijgen om creatieve ideeën te ontwikkelen en te realiseren. Wie wil dat nu niet?" vraag Erika Nijhof zich vastberaden af. "De afgelopen jaren heb ik veel ervaring opgedaan bij particulieren en organisaties, maar inmiddels richt ik mij vooral op bedrijven."
De werkzaamheden van een Personal Organizer bestaan onder andere uit: het structureren van werkprocessen, agendabeheer, archivering van papieren en digitale documenten, timemanagement, maildata beheersbaar houden, bedrijfsadministraties opzetten en werkplekorganisatie. Mensen die denken dit zelf wel even te kunnen, komen steeds vaker van een koude kermis thuis. Denk alleen maar aan het invoeren van `Clean Desk Policy. Veel bedrijven hebben hier hun handen vaak al vol aan.
"Het middenkader van een bedrijf is vaak het lastigst", aldus Erika. "Zij willen aan hun manager niet laten merken dat ze de dagelijkse werkzaamheden niet meer onder controle hebben". "Dit is typisch Nederlands", lacht Nijhof. "Maar, niets zo veranderlijk als een mens. Binnen vijf jaar hoor je er misschien niet meer bij als je géén PO hebt."